Učitelj
282 Учитељ
долазити до гласа, нагрнули су на њу сви друштвени кругови из града и из околине, све је хтело да се користи знањем и умењем великога педагога.А радних снага није било на расположењу, — остало је само или прибећи мониторском систему или одбити децу од школе. Васпитач душом и срцем могао се одлучити само на оно прво. Тако је Жирар створио од четири одељења у току година — двадесет и седам а да није повећао број својих учитеља, а овај није ни могао повећати, јер није било средстава за то. И тако се Жирар није показао само као велик педагог него и као вешт организатор, у чему је увелико надмашио Песталоцију, кога је јако ценио, чији је утицај признавао али није био слеп према његовим недостатцима не умањујући стим ни мало вредност великога педагога.
Жирар је владао потпуно и немачким језиком и писао њим као и својим матерњим, француским. Потпуна библио· графија његових списа, теолошких и педагошких (међу овима има и уџбеника), находи се у делу М. Мааће, 0. М. Сопу., Бе Сопуепћ дез К. К. Р Р. Согдећета де ЕКмђроше. ХМобсе Тазбомупе. стр. 57 и даље (Ке ћоше 1582) у коме. је један члан францисканскога реда описао францискански манастир у Фрибуру.
НАСТАВНИ РАД
Зимске радости у пољу
Рад у 1 разреду основне школе Вуј. Петковић
· У овом предавању је изнесен нацрт рада по „укупној на«стави која у педагошком свету стиче све више присталица као најбољи начин рада, и која је теоријски лепо објашњена у другом чланку ове свеске. Мени се такав начин рада највише свиђа и ја по њему радим у своме разреду дабоме колико за такав рад даје могућности наш званични наставни план и програм. Али је он на сваки начин за 1, Пи Ш разред основне школе могућан и код нас. Зато га ја препоручујем нарочито наставницима тих разреда. Изводљив је он и за [У разред, али мање. У вишој основној школи пак он уступа место другим начинима.