Učitelj

318 Учитељ

се учитељски материјални положај што пре регулише. Небројене учитељске резолуције у прошлој години успеле су најзад, код меродавних, да се донесе одлука о томе да се прикупе уштеде из свих министарстава и да се поделе најслабије плаћеним чиновницима, међу којима су и учитељи, али то још није свршено. Зато лист пита бугарску владу: „Докле да чекамо» '

Зтије, часопис за младеж. Уредник Љ. Крајачић. Излази у Загребу. Годишња цена 20 динара. Одобрен за ученике основних школа и школске књижнице. -

„Ут је“, је ове године ушло у 70 годину свога излажења. То је најстарији наш дечји лист.

Новембарски број од ове године доноси ове радове: Ју“ ' гословенској застави од Ча Гавре, Цар Адеј на душни дан од Јо сипа Рукавине, На све свете од Николе Павића, Затворена вра- 5 та од Мате Ловрака, Опустела гнијезда од Богумила Тони, Еје- ' срећни принц од Младена Широла, Рибари од Крсте Михотића,. “ Златно дрво од Емила Коралова, Приштина од Душана Миливојевића и Стрикини најмлађе сарадници.

Препоручујемо „5пје“ нарочито за ученике Ши ЈУ разреда у којима се чита и латиницом.

ХРОНИКА

Захвалност Француској. — 11 новембра 1930 г. обављена: је у Београду свечаност откривања споменика захвалности Француској. Споменик је откривен на свечан начин у присуству ЈЕ В. Краља и Краљице, француске званичне делегације, Претседника и Чланова Владе, претставника Београда и целе земље. Свечаност је била израз француско-југословенског пријатељства. Наш народ сматра Француску по ономе што је она за нас учинила у минулим ратовима и уопште, за највећег пријатеља, наш народ Французе уистини воли. !

Приликом ове свечаности нашег Краља поздравио је телеграмом Претседник Француске Републике господин Гастон Думерг, нашта му је Њ. В. Краљ такође телеграмом одговорио.

Доброту француску су за време рата нарочито осећали тадашњи наши ђаци који су се као избеглице школовали тада у Француској. Зато су иницијативу за овај споменик захвалности били предузели баш ти ђаци који су се за време рата школовали на француским универзитетима. А због тога, што је нарочито школској омладини обраћана та пажња и због тога што се наша.