Učitelj

ПРИ >

Женски калуђерски редови за васпитање 441

Баварског буде допуштено, да чланице тога реда живе заједнички у својој кући у Минхену.

Тек је 1906 папа Пије 1Х допустио, да овај ред опет назове Марију својом оснивачицом, а тиме је уједно признао, да основне линије ове организације, која се уз припомоћ цркве изграђивала, припадају овој побожној жени. Установа се дели у учитељице, које се углавном баве васпитавањем и образовањем и у кућне сестре, које се брину о домаћим пословима. Ред се састоји из домова-матица и филијала, које потпадају под домове-матице. Њиме управља генерална настојница, која је. бирана на шест година.

При ступању у овај ред чланице се заклињу, да ће нарочиту бригу посветити проучавању омладине и да ће својем даљем усавршавању у педагогији и методици поклонити велику бригу. -

Ове сестре у школама разних врста васпитавају и образују женску омладину.

4 Госпође светога срца. Ову је дружбу основала Магдалена Софија Бара рођена у француском месту Јоањи. Она и три њене другарице посвете се светом срцу Исусовом. Тако постаде овај ред.

Сврха му је, по правилима, које је оснивачица написала 1815, а папа потврдио 1826, да слави свето срце Исусово радом на самоусавршивању својих чланица и усавршивању сројих ближњих. Свима сестрама је заједничка дужност молитва Богу, а иначе се деле у оне, које се баве студирањем и образовањем и на сестре, које се баве господарством. На челу дружбе стоји настојница бирана доживотно.

Циљ педагошке делатности њихове је васпитавање деце, а узором им у том настојању и у љубави према деци служи само срце Спаситељево. „Ако им је допуштена нека нарочита љубав, нека та буде управљена на децу заиста сиромашну и ниског стања из љубави према сиромашноме Исусу“ кажу правила њихова. |

Духовна и телесна нега васпитачица, њихово верско, етичко, научно и практично образовање одређено је њиховим дужностима, које ће имати у доцнијем животу као праве хришћанске жене.

Овај ред полаже нарочиту важност на ваљаност основне наставе, на стално давање потстрека за саморадњу и на органско проширивање наставних предмета. У свим разредима се

„врло велика пажња посвећује матерњем језику, а у вишим ра_ зредима се интензивно баве страним језицима. Статути под-

влаче вредност женског ручног рада као и навикивање на уредност, штедљивост и развијање смисла за кућу.

Као религиозна васпитна средства служи поред апологетски продубљене науке о вери често примање светога причешћа,