Učitelj
592 Учитељ
пева или што ученици треба да певају, упућујући ученике без престанка да то при певању гледају. На тај ће се начин ученици од самог почетка, што је овде врло важно, навикавати да при нотном певању гледају у ноте и тиме вежбати око на облик и место њихово, а слух на трајање и висину њихову, то, пак, и јесте суштина нотног певања. Никада ученици неће више и лакше ово научити до у ова два разреда када за њихов млади и свежи дух све тако лако пријања.
У првом и другом разреду ниже основне школе теоријска објашњења биће сведена на најнужнију меру; тако на пример, ученици не морају знати како се која нота зове и колико она траје, али морају знати да је отпевају у висини и дужини коју она претставља.
С времена на време учитељ ће од самог почетка са ученицима вршити вежбе у тишем и јачем, и споријем и бржем певању.
Од ученика првога и другога разреда ниже основне школе не треба тражити да својим певањем участвују при концертима и другим свечаностима. То ће се захтевати одученика старијих разреда.
Нижа основна школа 1 разред
Појам о шону“ — Појам о бележењу шонова.
Вежбања у певању забележеног тона 2 (на другој линији линијског система) у дужини “/, (цела нота).
Појам о знацима за ћушање (паузе). — Вежбања у певању целих нота г пи у ћушању код целих пауза.
Бежбања са половинама нота с и половинама пауза.
Комбиновање целих и половина нота = и пауза.
Вежбања са четвртинама ноша с и одговарајућим паузама. Вежбања у Шевању шонова з и а (на другој празнини) у целим ношама. — Вежбање истих шонова са половинама. и четшвршинама нота.
#) Детаљни поступак при овоме као и са следећим материјалом дат је у моме Крашком упушсшву за предавање ношног певања у основној школи.