Učitelj
1. Учитељ
г) возити се возом, по могућству до веће станице, раскрснице, —
Док' се цртачко и пластичко претстављање увек држи за оно што се доживи, посматра и стварно запази, дотле усмено и писмено претстављање може побудити и фантазију: Откуда долазе ти људи што силазе с воза» Куда идуг Шта имају у куферима, корпама и торбамаг О чему разговарајуг (Изводити дијалог.) Шта то може бити у сандуцима, бурадима и џаковима код товарне станице» Са овом јединком наилазимо дубље у зиму — и Божић је ту, те има довољно материјала за читање, причање и певање.
Нове речи јављају се у изобиљу.
За рачунање је згодно: време вожње, цене вожње и брзина. Зато деца треба добро да знају часове да могу разликовати и читати време. Децимално писање динара и пара, у ГМ р. метар и десиметри.
Телесне вежбе и игре у кретању могуће су зими само каткад: собна гимнастика и вежбе у дисању при отвореном прозору. грудвање, санкање на лепом времену, претстављање покрета.
5. Јединка рада: Нарочито важне вароши и села у завичају
У свакој области има вароши и села, која се истичу по своме значају. Напр. Врњачка Бања позната и многопосећена; Лесковац због разноврсних фабрика. Њих треба нарочито посетити. Како ћемо дотле» Пут се одређује према карти и плану за путовање железницом. При посети места и даљем разговору о томе после тога, обратити пажњу на знаменито и значајно и оно што је за децу од вредности, па то објаснити и утврдити усменим, писменим, цртачким и пластичким претстављањем.
Ова јединка згодна је за преглед и понављање, нарочито ако се употреби последњих недеља школске године. Ово понављање није само просто понављање грађе. Оно може од прилике овако да се дели: на карти тражимо сва места у која смо ишли. Шта смо на сваком од тих путева доживели» Које смо животиње и биљке упознали» Шта смо тада записали и забеле- · жили» Усмено испричали, шта цртали, правилиг Све ово преузети поново: шта бисмо сада боље учинилиг Како бисмо данас написали» Шта смо погрешно написали Шта смо онда читали, учили, певалиг Шта беше тако лепо да бисмо то и сада врло радо читали! (Што се више не зна, мора се сад поново учити).
Шта смо онда рачуналиг Јесу ли они задаци сад лаки за наср Које бројеве још и сад не знамо (Морамо их стога још вежбати).
Понављање мора да изазове код детета осећања радости: ти си учинио напредак; ти сад много више знаш; ти си се оспособио за решавање све тежих задатака.
Наредне јединке рада обрађују се у другој години: