Učitelj
674 Ф. Мовзен
Мезауе5си пејаћ тајк! ргоџхтокији зе сезјо #гоуапја десе. Каауа је памка и шпогшт Кгајеушта, да зе дес! гаф! израу туапја 1 боЦег зпа даји тези оггом Као так, аКкоћо! 1 дг. Зуа (а згедз а #гији деје 1 ттамуаји Хе е шНсаје па пјесоуот пегупот чети. — Мпог1 ротетесај! зи 1тагмаш 17уезпип Бојез та. ЏО ргуот геди оуде до1а3 га15, 61 изток ј05 тје рохпа!. Бтата зе, да га 1тамуа гдауа 1зћгапа. Код гаћшспе десе педозјаје зоП и КозШта, Које шп даји СугзНпџ. Озјеа (ова Козн отекхаји, (е зе ројауији гахпе деГогпизапозн роједнић дејоуа (еја. Оуа зе ђојезЕ ројау ије пгјаупот Код Фесе 50сјајпо зјабћ годнеца. Мечеаско ћгапјепје одојсаф, гдам! 1 пећтајепзк! згапом1, пе згоса ротаХи гагунак ое Ђојезн. — 1 дгиге Ђојези Као хараЦепје тохева, Фа епја, Шиз, радамса, роугеде тога тоги бело шисан па тогак 1 ргопхтокоуан зјађоштповзе.
Испитивање вида код ученика и
избор занимања
од Ф. Мовзена, директора Занатске коморе у Бордоу
Одељак из књиге „Путоказ при избору занимања““) коју су превели Никола Завишић и Милован Ристић, професори у Београду
Вид ученика
40% деце имају неправилан вид. 30—35 % виде једним оком боље него другим. — Најозбиљније статистике уче нас да 40% деце за време својих школских година имају неправилан вид. Додајмо уз то да врло велика већина деце, родитеља и наставника то и не знају.
У току својих многобројних предавања по школама у вароши Бордоу и у округу Жиронде г. Дифије, директор за саветовање при избору позива у Занатској комори Жиронде и југозападне области, изводио је следећи опит:
Он ставља на очиглед ученика на школској табли, испред ученика, један табак хартије на коме су била написана слова из азбуке, од којих су нека била веома крупна а нека веома ситна. Тада он ученицима каже: „Заклоните десно око шаком руке, овако као што ја то радим, и добро пазите до које даљине можете читати слова написана на овој табли“. Мало доцније он понавља исти опит наређујући да заклоне лево око и тражи од. деце да гледају, али у овом случају да обрате пажњу до којих
жу У овој врло практичној књизи говори се најпре о проблему професионалне оријеншације а по шом о испишивању дечјих способности и то: физичких, интелектуалних и моралних. Овде доносимо одломак о испитивању физичких способности, и то вида.