Učitelj
Разреди као радне и животне заједнице 589
9. Циљ телесног и физичког васпитања, пошто друштву није све једно да ли ће његови чланови бити неспособни богаљи или људи здравог тела и душе.
3. Психолошки и етички циљ, једноликост и разноликост у васпитању, старајући се о општим, глобалним човечјим идејама и способностима и о датим социјалним срединама.
4. Циљ развитка специјалних друштвених способности, јер "таленат и способност не претставља за друштво никакву опасност, као што многи мисле, већ и они служе друштвеним циљевима.
Циљ развитка моралног карактера са напоменом да дела која потичу из моралног карактера буду и социјално корисна.
6. Циљ знања, јер од тога зависи и принос рада.
7. Циљ среће; ако је истина да се срећа састоји у раду онда је сигурно најсрећнији онај који ради у друштву и за друштво.
8. Највише се приближује стварности и обухвата све васпитне функције.
9. Ручни рад и саморадњу или још шире речено школу рада социјални циљ не негира, јер само путем праве радљивости јединка ће бити у стању извршити оно нужно социјално прилагођавање.
10. Једино религиозни и естетички циљеви немају са њим директне везе, али у исто време немају од њега никакве ни штете. Намера нам је била да популаришемо модерне социјалне законе и поред тога да славимо и уздижемо оног који те законе примењује и у дело приводи. Живот је вечита борба, наука немилице руши старе идеале па поставља нове, јер без тога она више и не би била наука, гли има нешто што ће изгледа за сва времена остати вечито, а то је васпитање људског рода. И у социологији више него игде борба је и дан-дањи стална, жучна и огромна, али се сви социолози слажу да је васпитање божанство пред ким се све клања и "метанише. Да је социјалност данас најбољи циљ васпитања то је толико очигледан факат коме не треба никаквих доказа, али и њега не треба схватити као неку светињу која се не сме дирати или ме"њати. Будућност ће најбоље доказати: колико ће он дуго трајати, како ће се схватити, а како у животу применити; све зависи од исхода социјалне борбе која је у пуном јеку. Циљ васпитања мора се извести и увек изводити из циља живота.
Разреди као радне и животне заједнице Милица Цветковић
Модерна школа не само да је умногоме изменила свој метод града, већ је и свој циљ проширила, употпунила, углавном, више се приближила самом животу и његовим потребама. Она истиче као своје основне принципе: принцип рада и принцип живота У духу слободе и заједнице. У вези с тим долазе и разни наставни