Učitelj

Одређивање вредности и места у прво ј десетици 59

2 Задатак. Ако једна књига вреди два динара, колико ће вредети три такве књиге» Решење као и у првом задатку. После настају питања: Колико двојака има у шестициР А колико тројакарг Четворака» итд. Од шестице колико треба до 102 За колико је десетица већа од шестицер

3 Задатак. Ако једна таблица вреди 4 динара, колико ће се таблица купити за осам динарар Најпре објашњење: Шта преставља таблица кад вреди 4 динара (Четворку). А ако вреди два динара (Двојку) итд. Онда колико ће се таблица купити» Решење: Кад 1 таблица вреди 4 динара, за 8 таблица купиће се онолико таблица, колико у осмици има четворака. Пошто ту има две четворке (на рачуници уочити), то ће се и купити две таблице.

Сад настају питања: Колико двојака има у четворци»> Колико четворака у осмици»> Колико двојака у осмициг Колико треба од осам до десетр

Сви остали задаци за садржавање кретаће се углавном у овој форми, па је излишно даље их наводити.

Зајечар Мих. Н. Живковић

Одређивање вредности и места у првој десетици

Предавање за Ш разред осн. школе

Наставна средства: јабуке, ораси, кутије од жижица, коцке од дрвета и рачуваљка с куглицама.

Шта је ово, децо (То је јабука). Одакле добијамо јабуке Колико роди јабука на дрвету (На дрвету роди много јабука). Колико јабука има овде на столу» (Деца не знају). Да их избројимо! (Наставник узима са стола једну по једну јабуку а деца у хору броје). А зашта служе ове кутије» Да и њих избројимо! (Ђаци броје у хору а наставник слаже кутије). Где купујемо жижице» (По радњама). На коју ствар овде на столу личи кутија» (Кутија личи на коцку). Зашто» (Зато што је четвртаста). Да избројимо колико има коцака!

Сад ћемо учити још лепше да бројимо.

Наставник узме десет ораха, па један остави на сто. Колико ораха има на столу» (На столу има један орах). Колико сад ораха има на столу» (На столу сад има два ораха). Да их избројимо! (Један, два). Колико их има сад» (Три). Бројте! Шта сте избројали после дваг (После два избројали смо три). Сад ћу овде да додам још један орах. Колико их сад има» (Сад их има четири). А сад» (Пет). Колико ћемо да избројимо кад додамо још један орах» (Шест). А после