Učitelj

706 Живоша Марковић

постављаће још пуно теорија по истим стварима и појавама са пуно „ваздушастих кула у дијалектичком зидању.“

Међутим, ако се од других наука не може увек очекивати, од философије се мора тражити да пронађе вечне принципе и постулате живота, јер без тога сазнања нема праве философије. „Философија је (да завршим речима В. Вујића). права есенција мудрости живота, способна за буђење енергије и воље за животом, пуна животне радости, мудра водиља у животу, отмена и пуна снаге мудрост.“

Свет. О. Аврамовић

ШКОЛСКИ РАД

Круг Предавање из геометрије у Ш разреду народне школе. Облик и начин предавања по принципу највеће само-

радње. Предавање се изводи у школском врту и радом у њему.

ж

1 Већ су отпочели први пролетњи дани. Све се живо томе: радује, сви хитају да се што више надишу чистог ваздуха и да. уживају благодети топлог пролетњег сунца. М наши ученица једва чекају да се заврши час у учионици па да изађу напоље да се там о до миле воље провеселе и проиграју. И ено у дворишту близу школског врта „Лаку игру удесили весели дечаци“, а наставник их још веселије негде из прикрајка посматра и ужива у њиховој срећи и радости. Грехота је то весеље прекинути па се опет вратити у досадну и хладну учионицу у којој се морају бубати још досадније геометријске слике и фигуре, јер је сада на реду час из геометрије. Добар наставник то зна и осећа и зато ће се трудити свим силама да ову дивну хармонију деце и природе ни најмање не наруши. Досадно и мрзовољно школско звоно већ се чује, наставник се: одмах умеша међу своје ученике, а они се весело окупљају око њега као да наслућују нешто што ће их овеселити и обрадовати. Час почиње.

9 Кад је дан овако леп, хајдемо, да обиђемо нашу школску башту и школски врт ! Деца сва радосна трчећим кораком. полазе у школску башту и врт. Наставник их зауставља и пита, шта су заборавили да понесу, кад већ одлазе у школску башту» (Алат за рад). Шта нам је у овај мах од алата потребног (Мо-