Učitelj
УЧИТЕЉ-ЈАТЕЈЈ
ПЕДАГОШКИ ЧАСОПИС ЈУГОСЛОВЕНСКОГ: УЧИТЕЉСКОГ УДРУЖЕЊА
МАРТ 1935 БЕОГРАД 15 (49) ГОД. БР. 7 УРЕДНИК МИЛИЋ Р. МАЈСТОРОВИЋ
ПЕДАГОГИКА И ПСИХОЛОГИЈА
Штросмајерове мисли о јединству и просвети
Место чланка који ће величати дело великога југословена
Ј. Ј. Штросмајера, нека нам ове године говори сам Штросмајер. ж
Бијах код Книћанина; алај краснога ли човјека! То вам је баш оригинална славјанска крв. Благо си га народу, који много тако непоквараних и паметних људи има.
ж
Најглавнија је задаћа Југославјана здружити се, сложити и ујединити.
::
Народна књига је главни плод духа свакога, и главно промицало његова развитка; паче у несретним околностима јавнога живота једино сидро, које га од пропасти чува... Повијест нас учи да књига не може цвасти у народа наречја раздробљених, ако се ова не слију у један књижевни језик. То увидив сви знатнији народи старога и новога свијета стопише разнолико живље језика и ћуди у један цјеловити устрој, те створише си једну народну књигу, која их подиже до високога степена народне просвјете и наображености,
у ж
Ми Хрвати све појаве народнога живота, код браће и првих наших сусједа Словенаца братски управо срцем и оним чврстим увјерењем пратимо, да сваки ваш корак и нама је користан, управо тако, као што је сваки наш напредак и вама пробитачан. Што је божјим и природним законом потврђено, то му се ниједна сила опријети не може. Од Бога и природе је, да смо један народ и да нам једна те иста будућност предстоји.
лико своје властите, кодико “народнога онога генија кому се Учитељ го А | 31
ж
# Није то просвјета, у "аарод изображени мужеви не токан јЕ ссог
ух 5“
7