Učitelj

____________________________"________н___- _____-внннннин

ЗАВИЧАЈНА НАСТАВА

Циљ: Деца опажају рад и живот код куће и у школи као и природу која је у вези са домом и школом. Упознаваће промене у четири годишња доба.

Градиво: Доживљаји детета лети. Његове игре. Рад. Снага и владање у школи. Другови и учитељ. Школска зграда. Школски врт. Чланови породице. Рад,. ред и живот у породици. Краљ као вођ велике породице.

Дечје здравље: Исхрана, вода, ваздух, сунце, чистоћа, одело, стан. Болести у школи и породици. Време, минерали, земље, животиње и биље.“ Кућа, стаја и двориште. Врт, поље, травњак, воћке, воће, виноград, шума, домаће животиње. Рад. Оруђе. Подела рада код куће. Дани, недеље, месеци, година. Све с обзиром на доживљаје и промене годишњих дода.

Крај године. Видовдан: Велики школски распуст.

Поред непосредних доживљаја код куће и у школи припремиће деци већи хоризонт и излети, посматрања и шетње, слике, приче, приче о животињама, причања код куће и у школи, описи у школи и у школском врту.

Т

ЈЕЗИЧНА НАСТАВА

Циљ: Деца уче тачним изговарањем изражавати своја опажања. _ Говорити треба увек отворено, стварно и природно. Код деце треба тајити потребу да тачно читају и пишу.

Језик: Деца причају, разговарају и дебатују о стварима и појавама што су их доживела, како је то предвиђено за завичајну наставу. Говором повећаће се способности За изражавање и умножити обим познавања речи. Прелаз од дијалекта у књижевни језик треба да се вјаши постепено и природно. Језик не треба да је школски и извештачен, а дете не треба да изговара реченице које не разуме.

Почетна настава у читању и писању треба да је што лакша и психолошки уређена: од цртаних облика и примитивне антике ка индивидуалном, повезаном и читком писању.

Код читања употребити словарицу, читанке и мање књите. Градиво треба да има везе са школом и породицом.

Писмено изражавање има да обухвата речи и реченице из ужег животног крута.

Природно и тачно декламовање дечјих песама о школи и породици,

21%