Učitelj
„етен ананас падавина театенинеаиннлења тен ривала сар тен: 252:
„. Многе чланке из тога часописа донећемо у преводу за наше читаоце. Књига је штампана на 130 страна великог формата, лепе штампе и добре хартије. Идеја уредништва је више но похвална. Само ће се тако Словени добро упознати и немачком аншлусу противставити своје уједињење. Једна од следећих свезака овога часописа биће посвећена бугарској педагошкој мисли. Поводом тога случаја ми шаљемо Југо– словенима наше братске поздраве.
Д. Правдољубов „Педагогическа практика", Софија 1938, књ. 8, стр. 482.
„.. Уредник је замолио за сарадњу најистакнутије чехословачке пе– дагошке раднике. Тежња уредника је била, да истакне словенску узајамност и прикаже тако велике успехе што су Чехословаци постигли на школском пољу откада живе у властитој држави... Расправе пружају свакоме, ко се бави Чехословачком, њеном културом и школством, обилно ново градиво. Овај Зборник служи добро сваком ко жели да упореди нашу педагогику и школство са педагогиком и школама наше северне браће... Препоручујемо да се са садашњим стањем педагошке Чехословачке упозна што више наших људи са школскога терена, као и сви они, који одлучују о нашем школству.
Јоже Жупанчич, „Јићо", Мо 169, Цибђапа
Психоло ш ки типови, написао К. Ј. Јунг, превео с немачког Др. Милош Ђурић 1938, 8', стр. 546. Изд. „Космос“ —- Београд.
Садржај: Психоанализа и „аналитичка психологија" од Владимира Вујића. Психолошки типови. Увод. !. Проблем типова у античкој и средњовеков-
ној историји духа, |. О Шилеровим идејама за проблем типова |||. Аполонско и диониско. |У. Проблем типова у познавању човека. У. Проблем типова у песништву. М!. Проблем типова у психијатрији. МП. Проблем типичних ставова у естетици. М!. Проблем типова у модерној философији. |Х. Проблем типова у биографији. Х. Општи опис типова (А. Увод. Б. Екстравертовани тип. В. Интровертовани тип). Х!. Дефиниције. Завршна реч. Регистар. “
Ка новој основи религиске наставе, написао проф. Др. Јордан П. Илић, Београд 1938, 80, стр. 150, ценаг Садржи: Предговор. |. Потреба наставне основе и њени принципи. ||. Избор градива за религиску наставу (историско, систематско и практично градиво религиске наставе). ||. Распоред наставног градива (концентрични кругови, културно-историски ступњеви,/ психолошки ступњеви, укупна настава, наше гледиште). |У. Наставна основа за веронауку у областима српске цркве. Додатак: Наставни програм за православну вероисповест у нашим школама (1) Школе у ресору Министар. просвете, 2) Школе у ресору Министарства пољопривреде, 3) Школе у ресору Министарства трговине: и индустрије).