Učitelj

ПАНАМА МАНА АНАНААААММАМААМАМАА МАМА МАМА МАМА АТАКА КАНА

Др. Марко Крстећ и Света Николић

ЧИТАНКА

за 1 разред основних школа Одобрена одлуком Мин. Иросвеше 17 бр. 5065 од 8-Ш1-1958 # У тврдом повељу богато илустрована

ЦЕНА динара 7.—

Један искусан школски радник и учитељски ветеран, одличан педаг. писац дао је овој читанци свој стручни суд. Доносимо један лео тога суда · . . „У обзир су дошла сва дидактичка начела наставе матерњег језика. Ту су добили своју пуну примену начела: основност, потпуност и јасност. Штиво је приступачно дечјем језику и духу. Доминира психолошки моменат.

· · „Цело се штиво може обрађивати на принципу ком-_ плекса наставе. Дете је у центру интересовања. Његова је душа у штиву и штиво је у тој души. Али то није један затворен круг, већ је то процес који се постепено развија. Иде се постепено: од лакшег тежем, од познатог непознатом, од ближег даљем.

Сви су састави педагошке садржине, са етичком и естетичком теденцијом. Нема ничег ни страног ни сувишног. Све је на своме месту, у доброј форми.

Махом су одабрани састави у којима има диалога, што одговара дечјем укусу и његовој активној природи. Од састава, у којима је опис битни начин уметничког казивања, узети су најлакши и најинтересантнији.

Тешких речи и некњижевних израза нема. Као и вода која долази непосредно са извора, тако је и језик у овој читанци, која је мали реви класичних дечјих писаца, чист као суза. Реченице кратке. Стил је живописан

~ и разноврстан. Баналних конвекционалности нема. Сас-

тави у прози и стиху су дати наизменично. Стихови су сликовити и ритмични, те се лако уче и певају, а и певајући уче. Класични по предмету и начину обраде, привлачни за дете, јер су отисак његове душе, ови састави се лако и са интересовањем уче...“

ИЗДАЊЕ НЕБИМАРНИЦЕ

МИЛОРАДА 1, МИЛАНОВИЋ, БЕОГРАД

Нраља Милутина улица бр. 31

ЗАНИМА АМАН

ПАНАМА АНА

ШИ о

===

а === ша == Е = === === = |