Učitelj

вању поједине личности, а тиме изграђује темеље своме друштву и народу треба да има солидну свестрану спрему.

М

Из укратко изложених мисли о државно-културној, психолошкој и социјалној потреби свестраног студирања и решавања питања малог детета у раном детињству нужно излази закључак да треба што брже приступити: 1) озбиљном решавању питања реформе и реорганизације забавишта; 2) озбиљном решавању питања стручног образовања личности, које ће се посветити васпитању деце у раном детињству; а стиме у вези и решавању питања реформе и реорганизације забавишта.

Смисао дечјег забавишта схвата се код нам погрешно. На практичним испитима за забавиље на питање о задатку дечјег забавишта, добила сам редовно одговор: „Задатак дечјег забавишта јесте да дете припреми за школу.“ Дакле појам задатка дечјег забавишта као полазна тачка у раду је потпуно погрешно постављен! Колики апсурд! Школа није а и не може бити циљ животу, а не може бити ни циљ. једној читавој фази у развоју човека. тј. раном детињству. Школа је средство за систематско стицање општег и стручног образовања и васпитања свих душевних способноти у сврху формирања личности.

Дечје забавиште има за задатак: да помогне буђење позитивних склоности детета и олакша њиховом претварању у способност, тј. да постави правилну и здраву основу образовању будуће психофизичке личности за самосталан живот и рад.

Дечје забавиште треба да замени дом. Оно допуњава, помаже и ако је потребно замењује уколико је могуће васпитање у породици. И зато однос између забавишта и деце треба да је онакав као што је онај између мајке и детета. Атмосфера у забавишту мора бити ведра и весела, пуна узајамног поверења, а расположење пријатно. То ће да се постигне ако забавиља заиста воли поверену. јој] децу и ако је предана свом послу.

Потребно је да је дечје забавиште смештено у засебну зграду у хигијенске, простране собе пуне сунца и ваздуха. Већи простор потребан је због произвољног груписања деце при слободној игри, и приликом слободног одабирања разних занимања а и због извођења покретних игара. Уз то треба забавиште да располаже већим двориштем и баштицом како би деца могла да проведу по могућству што више времена на чистом ваздуху играјући се и обављајући лака занимања у баштици као залевање цвећа итд.

Дечје забавиште треба да је снабдевено разним психолошки одабраним играчкама као и разноврсним материјалом потребним за разна дечја конструктивна занимања и једноставним музичким инструментима прилагођеним нарочито за децу.

М1

Шта се тиче стручног образовања личности које ће се посветити васпитању деце у раном детињству, предлажем овај: