Učitelj

Како ученице учитељске школе тако и забавиље мора да станују у интернату који треба да је саставни део учитељске школе. У интернату стекла би забавиља опште друштвено образовање уз теориско и практично у школи.

ОБРАЗОВАЊЕ И ВАСПИТАЊЕ 1 Васпитање личности

Забавиља као стручна васпитачица у дечјим забавиштима, дечјим домовима, феријалним колонијама и као стручна помоћ у приватној кући треба да је формирана личност, способна за слободан и самосталан рад у животу и свом позиву. Зато уз теориско образовање треба нарочиту пажњу обратити на образовање осећајног и вољ- _ ног душевног живота као и на васпитање карактера. Да се постигне формирање целокупне личности као јединке и као члана заједнице треба да сваки разред у отсеку за забавиље претставља организовану заједницу у виду самоуправе. Оваква самоуправа не ограничава се једино на формално дисциплинско уређење заједнице већ јој је главни циљ: налажење средстава у сврху самоусавршавања читаве заједнице и међусобно помагање. Једино у таквој слободно организованој заједнци постоји могућност развијања дружељубља, доживљавања и решавања друштвених проблема, усавршавање етичких врлина и правилно оцењивање своје вредности што је од необичне важности за сигуран, самосталан рад. Таква заједница треба нарочито да гаји ведро, весело расположење песмом, музиком, спортом и сл. Уз то треба да приређује концерте, позоришне комаде, да се увежбава у припремању свечаности и тако оспособи за самосталан рад и живот.

Између наставника и ученица треба да постоји пријатељски однос. Разредна група ученица са својим наставницима треба да сачињава праву радну заједницу.

Забавиља треба да се оспособи и за разговор и рад са мајкама — родитељима. У том смеру треба да се и васпита: како да се опходи са родитељима, како треба да им даје упутства, савете и изложи своја посматрања о њиховом детету. Ученица треба већ у школи да се припреми како треба организовати родитељски састанак, који треба да имају облик пријатељских састанака, на којима се у слободном разговору претресају појединачни случајеви и дају савети о индивидуалним васпитним мерама. На тај ће начин најпогодније моћи да делује на образовање родитеља.

П Образовање

Предмети се деле у главноме у две групе:

ђ) предмети који служе општем образовању забавиље и

П) предмети који служе стручном образовању забавиље.

Сви предмети треба да чине узајамну органску целину и да су у присној вези са животом. Теориски и практичан рад треба да се слажу и допуњавају; између њих не сме да постоји јаз.

Учитељ 31