Učitelj

пне нара а ош и ВО

историји 19 и 20 века. Садашње стање наше државе у међународној ситуацији.

3) ГЕОГРАФИЈА

1 час недељно

Политичка и физичка географија Југославије. Природно б6огатство наше државе. Садашње унутарње и међународно привредно стање наше државе (увоз и извов).

3) СТРАНИ ЈЕЗИК

2 часа недељно

Обрађивање литературе за децу: народне и уметничке у вези са дечјим писцима. Читање, анализовање, превођење бајки, прича, песмица, стихова, позоришних комада за децу у раном и школском детињству и разговор о њима.

П СТРУЧНИ ПРЕДМЕТИ: 1) НАУКА О ВАСПИТАЊУ

4 часа недељно

а) Душевни развој детета (психологија раног, школског детињства и омладинског доба). Психологија дечјих играчака и дечјих занимања. Упутство у посматрање деце у грпи; вођење дневника 0 поједином детету; вођење психолошке листе. Упутство у испитивање интелигенције.

6) Основни проблеми педагогике.

Васпитање самог себе (суштина, проблеми и методе самоваспитања). Васпитање детета у раном детињству. Средства и начин за правилно образовање чула, мишљења, фантазије, осећања (нарочито (осећања самога себе), навика и воље. Васпитање школског детета. Васпитање омладине. Главни проблеми васпитања и образовања родитеља. Средства и начин за опхођење са родитељима приликом давања упутства, савета и излагања својих посматрања о детету. Елементи васпитања дефектне деце. Грешке у васпитању.

в) Главни моменти у васпитању и образовању деце примитивних народа. Васпитање деце нашег народа у прошлости и данас. Васпитање мале деце културних народа некад и данас.

Васпитне мисли великих мислилаца. Ту треба обрадити главне: претставнике, који су имали нарочити утицај на реформу васпитања малог детета као: Комески, Русо, Песталоци, Фребл, Е. Кеј, Монтесори, В. Штерн. Читање и анализирње њихових главних дела.

г) Основни проблеми дидактике.

Методе рада у забавишту. Методика разних занимања за децу. Методски поступак у извођењу дечјих игара. Методика певања, декламовања, причања прича, извођења позоришних комада. Методика цртања.

31%