Vojin

НАУКА 0 ЖЕЛЕЗН.АКУ

19

ним иравом државе, час пак с њеном икопомном иолитиком због чега и сва одношења, према овој разлнци, или иду у државоправни или у политични део. Што се на иослетку тиче државне етике, коју Мол сасвим уместно поред права и нолитике у државне науке броји, то наше разлагање за њу незахтева никаквог нарочитог погледа, него њену науку може а и мора увек да споји са нравним и иолитичним гледигатем , јер се и промена и уиотреба државне етике никад засебно иомислити неможе, већ само онде , где се државна мисао појави у Форми правне уредбе или ти политичне мере. 1 Према овоме цела садржина ове науке о железњацима мора се раздвојити на два дела и при том како гледишта отата тако и ваукнијп иозитивнп определења једпо с другим у расматрање узети. I део обухвата иравни положај путова шелезњака у држави; II део узима иолитику државину у односу на те путове, и то у 1 одсеку према грађењу путова, 2 одсеку према радњи њиховој. Лсторија и статистика путова железњака требала би у пространијем излагању у нашој науци нарочито место да заузме поред догматног дела. Али за цељ овог кратког нацрта те науке доста ће бити и толико, гато ћемо увек на згодном месту при догматном разлагању навести но коју историјску и статистичну белешку. 1 Види по.јам и садржину држание етике, па онда колизију _њену с политиком у изредном делу Роберта Мола: ТСпсус1орасНе <3ег 81аа<;8™188еп8сћаЛеп, нарочито страну 499 и 543... " 2*