Vojin
50
ПРИВАТНИ НУТОВИ УОНШТЕ
2. Својина пута заједно са свима некретностима (уставе, магацини, стаје, радионице итд.) 3. Нраво употребе узимањем неке наплате за рачун.пута и његове радње силом државиног одношења к путовима жедезњацима као јавној ствари. Но ово се може и преко трећег учинити, иа опет да карактер државни неизгуби. 4. Ираво надзора и заштите при грађењу и радњи које излази из природне дужности државе, да и нојединог и оиштину унапреди. Ово јој се право само ио себи разуме и нри железњацима, али излази тек у толико на видело, у колико је заштитна и надзорна цл-аст обично од оне, која грађење и радњу руководи, различна и нодложна јој. 7 Приватни иутови уоиште. Њима треба 1. Државно дозволење за грађење, уза шта обично иде и то право, да у нуждном случају земљиште могу путем експронријације задобиги. Такво дозволење зовемо концесије. Но кад држава већ начињен пут преда приватном, онда такових зактевања нема. 2. Извршујући такве концесије, или услед куиовине каквог државног иута добива тај приватан путем приватног права с в о ј и н у п у т а и н р и б о р а му, но која је пе определењу јавних путова у нешто ограничена. ',., т 3. Право на радњу неследује одма из добивене концесије, него се мора приватном предузимачу из-