Zavod za statistiku

из геометрије · · · · · · · ·3'19 „ јестаственице · · · ... .356 „ српске историје · · · · · ·3'59 „ хемије + 03000. + . . 364 „ немачког језика · · · · · · 364 „ опште историје · + + + + • 3:79 „ религије · · · · - · · · • 9381 „ механике · · · · · · · · · 4:00 „ књиговодства, · · · · · + · #03 „ технологије · · · · · · · 408

Из свих предмета, који се уче ну гимнасијама. био је у реалкама успех бољи. Ово вреди нарочито за стране језике, за математику и природне науке. Занимљиво је и значајно, да је успех из српскога, језика био подједнак у обојим школама. Готово подједнак био је и успех из земљописа.

Из цртања и лепог писања на против успех је био у гимнасијама много бољи него у реалкама.

Просечна белешка била је

У РЕАЛКАМА У ГИМНАСИЈАМА

из цртања · · + 3°40 8:78 » ACIIOT HUCAIBA · 3'17 8:25

__ Да видимо још какав је био општи ресултат успеха у појединим разредима.

Тај ошшти ресултат успеха дао је беле- |

шку у разреду

орвом · 3:98 ApyroM • • • • · 8:50 TpeheM · + · · - • • 3:97 четвртом + + + + + 3°57 петом + + + + «+ + + 8:37 шестом + + - + + · 948 GEAMOM + + + + + • · 8:91

У трећем разреду успех је за то попустио, што у тај разред долазе ученици из других завода. То исто понавља се и код петог разреда. | |

LI

Само у трећем и четвртом разреду успех је у рвалкама био слабији него у гимнасијама, у осталих пет разреда био је на против много бољи.

Ако по успеху ученике реалака поделимо у четири категорије, јер рђавих ученика, у тим школама није било, онда налазимо, да је било ученика,

У ОПШТЕ У ПРОЦЕНТУ одличних + + + + 24 _ 436 врло добрих · · 187 33:94 добрих · · · · · 258 16:82 слабих · · · · · 82 14:88

Свега · · · 551 100:00

Поредимо ли гимнасије с реалкама, ми налазимо, да је на сто гимнасиста долазило у реалкама ученика,

одличних + + • • • + 107 врло добрих · · · • · 181 "добрих on ne nm + + 99 слабих + + + + + + + 719

Ова повољнија размера код ученика, реалака долази отуд, што је у тим школама "број ученика мањи него у гимнасијама, и с тога Ce и наставници могу чешћим пропитивањем уверавати о успеху.

Да видимо колико је било ученика по успеху у сваком разреду на по се. Податке о томе имамо у следећем прегледу.

На крају 1885. г, било је у реалкама ученика, А la fin de l’année 1885. étaient aux PASPEA écoles réales élèves А SE -- —_—-— —- ______ _____ __ ___ _- __ _____ - -__—_ CLAS одличних] врло добрих слабих у опште i excel- | 406pux lhons | faibles en | lents {très bons, général ; 1... .. 7 30 | 64 29 | 130 Пс... . 6 28 42 15 91 | IH + - 3 24 28 20 15 | ТУ & 25 31 9 . 69 A 3! 96 55 6 90 | VI... — | 29 29 3 61 VI • e e e. 1 25 9 — 35 | Свега-Тота! · 24 187 | 258 82 551