Ženski pokret

рају и учвршћују све врлине и сви пороци. Отуда у обичном животу сваки је од нас имао прилике често чути о некоме: ~то је човек из добре куће, из добре породице na мора бити добар човек“ и обратно: „то је човек из рђаве породице, па је без сумње и сам такав“. С правом се може рећи; да права. •стална и поуздана величина једнога народа и државе потиче од куће и породице. Према овако великој и значајној улози породице у друштвеном животу свака држава поклања јој своју особиту пажњу. Читавим низом законских прописа и социјалних мера свака држава обезбеђује брачне и породичне односе од сваке повреде. Али, није довољно то, што постоје прописи и мере, што је на пример у чл. 28. нашег Устава речено да: „брак стоји под заштитом државе“ и што има још небројено специјалних законских прописа о браку и породичним односима, већ их све треба строго извршивати, а за то треба их добро познавати, разумети и њихову вредност треба проучити. Услови друштвеног живота не зависе само од природе и њених закона, него у исто доба и од воље човечје. У друштвеном животу много што шта сформирало се овако као ,што je, а не друкчије само зато, што људи тако хоће. И ако они хтедну друкчије, онда и живот друштвени може узети други правац и добити други облик. Из тога излази, да није без интереса утицати на вољу човекову, изазивати код грађана добро расположење или нерасположење према сформираном стању и побудити код њих тежњу за друкчији поредак односа. Познавање пак законских прописа налажу нам и практичне потребе. Ако се нико не може изговарати тиме што не зна законе и хтео не хтео мора снос.ти последице свога незнања, онда интересовање за познавање права мора имати сваки грађанин. Па, на који начин он може доћи до тога жељеног знања? Може набавити Устав и законе па их учити један по Један. Али, закона има тако много, да их механички не би био у стању да запамти ни један човек. Па и кад би био неки човек са тако необичном способношћу, његов би писао био узалудан. Док би он једном то завршио, морао би отпочињати одмах изнова, јер за то време ти исти закони што их је он тако учио, претрпели су већ измену. Његов би рад наличио на казну Сизифову, кога су грчки богови осудили били да ваља један велики камен до на врх брда, при чему сиромах чим

5 н 6

О браку и узроцима породичне крнзе

131