Ženski pokret
се допуни, тражи себи допуну и усавршавање у таквој истој личности другога пола. Па каква је то допуна и у чему се она састоји? 0 томе су неједнаки појмови на разним ступњима друштвеног развитка. На нижем ступњу — то је задовољавање грубог инстинкта животињске природе; ана вишем тоје по захтевима разумне људске природе задовољавање потребе у заједници свих: органских, унутрашњих и спољашњих сила. којима је човек обдарен, у циљу развитка, привређивања и задовољстава у животу. Због тога је погрешно истраживати и истицати неки специјални циљ брака, као на пример, рађање деце; јер брак је потпуна, органска заједница и идеја његова налази свој корен у основном природном закону т. ј. да се доведе до јединства и потпуности природа људска која је раздвојена на две половине. Зар је онда чудновато, што је идеал брака у низу векова, пречишћавајући се и уздижући се све више у појмовима човечанства, на крају крајева, у хришћанском свету, добио значење свеже тајне. Ма какав смисао придавали ми тој речи „тајна,“ било да је схватимо онако као обично, било онако као што учи црква, у сваком случају за онога који признаје душу људску и који верује у духовни живот јасно је, и он то неће порећи, да се у овој заједници изузетно од свих других. уговорних заједница, скрива доиста велика тајна најдубљег и најпотпунијег духовног и телесног спајања. У брачној заједница, као и у свакој другој породичној установи, налазимо две стране: физичку и моралну. У физичку .страну спада разлика пола, полна љубав и множење; а у моралну страну долазе: живљење у заједници, супрушка верност и узајамно потпомагање, васпитање и нега подмлатка. Једно претпоставља друго: јер, док физички циљеви дају заједници брачној природну основу, морални је појачавају и допуњују. Брак није привремено или делимично удружење два лица разнога пола, већ потпуна и трајна заједница, која обухвата цело биће свакага од њих. То је један посебни облик живота, који стоји изнад индивидуалне воље. Физичке и душевне разлике између човека и жене, не само да не изазивају противност и одбојност, већ воде вези, која допуњује њихову личност. У физичком погледу женски организам обично је слабији од мушког и општа конструкција тела је друкчија. Код жене, на пример, ни рамена ни прса нису развијени за подизање, ношење и савлађивање већих терета и сметњи; бедра и голенице
-О И ()
0 браку и узроцима породичне кризе
133