Ženski pokret

захваљујући овоме убрзо ћемо дочекати, да је уопште неће више бити. Интересантно је да овде споменемо да су муслимани увек врло ретко злоупотребљавали лакоћу да се разводе у браку. То се може да припише некада побожности а сада у колико је опала побожносг надомешта је висина мехра (оног новца што га муж мора да плати при разводу). Из овога свега можемо видети, да је међу нашим држављанима муслиманске вере полигамија у врло наглом опадању, па ома не преставља за нас никакав проблем, јер је ускоро неће уопште бити, и ало he и даље бити одобрена и толерисана по догмана Ислама. Што се тиче забуљивања и скривања муслиманки и оно је различито примано и различито провођено код различитих народа, који су пригрлили Ислам. Док је на истоку то вршено далеко више него Ислам наговештава, дотле је код Срба Муслимана то вршено негде никако, негде онолико управо колико Ислам тражи, а негде само мало више него Ислам тражи. Код наших муслимана крију се само удате жене, а девојке, удовице и распуштенице крију се тако да се могу свака час видети. Треба само поћи у петак после подне у онај део вароши у Босна где станују муслимани, па видети како се жене крију. Примера ради навешћемо неколико стихова из једне мушке наше народне песме, где се вади јасно градација жена које се показују и које се дакле не крију: „Гони дору Борчуловић Ибро Све се добар под њим заскакива, С обје стране, крај мермер калдрме, С обје стране у густо пенџери, Наносе се на пенџер девојке Удовице по авлиским вртима Пуштенице по сокацим трчу Међу собом све се довикују : „Гледај Хато, видер сестро Злато, Вид-дер, момка и под њим дората ------------" Ове се жене не крију, него стоје онако без покривача (фереџе) и ову употребљавају, кад негде ван куће. Једино што се ове разликују од својих друга других вера, осим што ван куће носе фереџу јесте то да су увек у извесној .удаљености до мушкарца. И ако народна песма пева: Сад нам Злато

7 и 8

О жени муслиманки

211