Ženski pokret

тумара. Овај обичај, по свом изгледу, стоји у вези са обавезом човека у женској држави да негује новорођено дете. Вероватно, човек чува постељу у првим данима по рођењу, да би утопљавао новорођенче, пошто оно у првим данима не развија довољно топлоте. Мушке бабиње су остатак из времена женске владе. По предањима је код Камчадала обрнута подела рада несумњива чињеница у времену женске владе. На Камчатци су људи не само кували, него шили, прали и надгледали цело домаћинство. Они су радо свршавали сваки рад, који су им жене наређивале, а били су тако чуварни, каже Мајнер, да се од куће не удаљују ни један дан. „Ако су пак принуђени да остану ван куће дуже од једног дана, водили су са собом и своје жене, јер без њих нису могли да живе. „Ми овде налазимо типичне црте матера у мушкој држави: љубав према дому, приврженост према мужу; све то се налази и код човека у женској држави. Кућа је његов свет, а у туђини се он осећа само тада задовољан, ако је под заштитом и пратњом своје жене. Код Камчадала су жене градиле и станове (Елис). Даље налазимо код жене из женске државе до ситница карактерне црте човека из мушке државе. Људи не раде данас женске послове, не што их не разумеју, него што их држе испод мушког достојанства. Човек не пристаје н. пр. да крпи и поправља одело за породицу. Он неће себи да пришије дугме. Као што човек у мушкој држави одбацује женски рад. као нешто ниско, исто тако чини жена у женској држави са мушким радом. Жена налази да је овде мушки рад испод њеног достајанства, њој је понижење да врши радове мушког, потчињеног пола. Н. пр. није било ни једне Камчадалке, која би се могла покренути са највећим обећањима и наградама, да за некога шије, пере и врши друге ситне услуге. Ови су радови били у Камчатци мушки. Имало је само једно средство, којим је могао путни испитивач да је заведе да врши ове трезвене радове, а то је била узајамна услуга у полном односу. Ја помињем овде ову чињеницу, јер она показује јасно тенденцу једнополне владе, да владајући пол награђује потчињени пол за полне услуге. Ако човек влада, јавља се његова склоност да награди жену за љубавне њежности, што са нужношћу води женској проституцији Ако жена

130

Женски Покрет

4,