Ženski svet

Овако чине и друге образошшпје жене. Ја сам чнтала у једном иемачком женском лнсту, да се тамо скун.нају жене н на јавним местима, на држе ноучна предавања, концерте и др., на које долазе и научени људи и са задовољством прате тај рад, а пгго не би и ми по својој снази заводиле таке забаве, наравно прво у своме ужем породичном кругу, иа временом ће се ваљда наћи и међу нашим сестрама

која, да ее усуди, да изађе п у шире јавно поље -својнм умотвором. Ја сам ето казала, што сам знала и умела и молим славно уредништво, да ми ii е замери, ако што није испало по логичном II граматичном правилу. Koji’ko ’мам, тол ко дам. 1 ) Милка.

Милка.

0 Молимо врло леио, да нам се чешћа овако лепим и ноучдим дописима јавите, а нама Ке, на и нашим чнтаоцима зацело, мило бити, да чују из женских уста .овако зреле и лепе мисли. Мр е Д-

БУКВИЦЕ О ЖЕНСКОМ ОДЕЛУ И НАКИТИМА.

— Душевне милине и врлнне, то су ирави украси, који далеко иадмашују све спољие наките; само тим равликује се васпитаиа од иеваспнтане, а сиољним иакитом n и иајмање. — Жена и девојка, којој су хаљине и накити ствар главна, показује, да сама собом ништа ие вреди. — Жеиа, која се у којој одећи мужу своме допада, та је довољно и сувише и лепа и накићена, — Има жена, на којима више вреде халлше, нег оне саме. — Има малоумних, које се дотде мучс хаљинама и накитом, док ма коју будалаштину на еебе не метпу, да свак’ види, шта су и какве су. — Кад би све жеие оно дале на украшавање срца и ума, што баце на хаљине и наките, биле би сила вредније и сила срећније. Која.се брине како lve се иакитити, Т0 Ј Ј е и у глави, како ће се допасти. — Која се млого огледа, слабо кућу иадгледа. JLena је душа и у нростом оделу исто онако лена и леиша, него и у богатом. —- Лена је млада и без накита лена; а ције она најлепша, која је највећма накићена. — Jlenoj и младој не треба накита, а ружпој и старој узалуд је.

Млого накита, знак је пијана ума и свести. Иа Девојци иема лепше хаљине од смерности, и што је дуже ноеи, еве леиша излази. Не на 4i ши хаљина ни једну лсиом, него само ода, каква је која: каква хаљина, оиака и жена, смерна хал.па, смерна и жена, шарена хаљина, шареиа и жепа. Необичио одело увек је знак нечег необичног у глави. Одело и накит не усрећи иикога, ни ону, која их носи, а њезине још мање. Но (необичном) оделу зна се и шта која на уму има. Пристојно одело на девојци и које одговара стању и имању родитеља њезиних, знак је паметиих родитеља на и девојке. Ретко накит леиоту уздигне, него је свали тако, да ie млога леиша ненакићена, него иакићена. Свака, која се кити. ноказује, да не зна, чим би се боље забавити могла. Чисто и пристојио одело донссе нам више поштовања, него накит. Чпсто II смерно одело чини част и детету и родителшма. Шареие хаљине волу само деца и будале. Шго је па ком више снољног накита, то је мање унутарње вредности.

239

ЖЕНСКИ СВЕ Г l’

240