Ženski svet

34. ЖЕНСКИ СВЕТ, | Бр. 8.

реке

Дијете, кад дође на свијет, још је слабачко и оно би без родитељске његе саевим пропало. Душа је његова у почетку као необрађен врт, који мајка треба брижљиво да обради. Као вриједан вртар дужна је она, да још у почетку брижљиво засађује душу дјетињу АЕ тим врлинама; а све оно, што не треба, што би по његов будући живот штетно

и опасно било, да одстрани И искорјени.

Дужна је настојавати, да добра дјела, племенити осјећаји и најљешне врлине у срцу и души њихове дјеце вазда успјевају и да захвате што дубљи корјен.

Непобитна је истина, да мајке имају код овог посла и много тешкоћа. Највећа је тешкоћа та, што је дијете у почетку још тако слабачко, да ни један часак не "може опстати без њезине помоћи. Али опет, покрај свега тога, добра мајка помоћу безграничне љубави своје = све тешкоће савлађује п своје дијете брижљиво његује п васпитава.

Каква је њега и љубав уор- српске

"мајке п каква треба да буде свака наша "мајка, најљешше нам је казао наш пјесник

Змај Јова у оној евојој пјесми, гђе мајка |

тепа сину код колијевке :

Буји, паји моја мила снаго, Чува мајка своје чедо драго,

Чисто срце ка зеницу гледи Душу лави да се не цовреди

Да остане као роса чиста Као капља, сред зелена листа

Буји, паји моје Српче мало, Не би л скоро санком ојачало,

Да искочиш из колевке сине, Да покупиш по свету врлине, "Да се пустиш сам на своја крила, Јер те мајка роду наменила. —

Ш.

Све до седме године, душа је дјетиња, најживља и најведрија. У том се добу највише зачињу осјећаји и врлине у души његовој, од којих тако рећи зависи цео живот. Добар примјер мајчин тада највише вриједи, јер примјер је најглавније п најмоћније блатошворно средство код ваститавања дјеце у том добу. Због тога будите опријезне и пазите, шта ће ваше дјете у том добу да чује п запамти. Пазите добро,

-Хоћете ли,

· стога много и не помаже по равта о

добрим плодом,

5).

чему ће оно да се привикне и на какве ће примјере да се угледа.

Ако хоћете своје дијете да привикнете на умјереност п стрпљење, опда се и ви саме пред њима уздржавајте и савлађујте. да га покренете на рад, онда вам је најбоље средство, да се саме, својим примјером, покажете вриједне. Дијете се може више дјелима поучити, него ли, ријечима. — На све ово пазите, јер од тога ће и зависити, како ће ваш На у будуће да мисли, ради и живи.

На жалост, мора се признати, да многе наше мајке занемарују своје свете дужности и својој дјеци пуштају све па вољу к'о вели: „Па још је мало, кад буде старије и док се опамети, биће друкчије“. У сваком оваком дјетету множе се и све више јачају зле навике. Мајка у. почетку све повлађује, па кад касније сама увиди, да добро не Вода рате И муше ла јој дијете одбаци и заборави зле навике. Али узалуд! „Све те зле навике п мане из дјетињства, — вели паш педагог Мита Нешковић — ушле су му у крв; упиле се у срж и сасвим Др КОНА памећу И.

осјећајима његовим,“

И кад овакво дијете у својим зрелијим годинама само увиди, да му се на сваком кораку спрема пропаст, грози се п гнуша својијех поргјешака. Но и ово бива узалуд, Јер јегте своје мане — што наш народ. каже: „мајчиним млијеком посисао“, па му Овакву жалосну. судбу спремају својој дјеци оне 0 које скрштених | руку чекају, док им буде старије и док се опамети....... :

Додуше и данашња наша школа може много користи да донесе око васпитавања, наше дјеце. Али, да од тога буде што дуготрајније користи, морају и мајке у том послу много школи помагати, јер школа, без мајчине помоћи, није у стању ништа учинити. Дјеца у школи проводе око пет сати дневно, а све остало вријеме у кући — крај мајке. Стога је кућа, односно мајка дужна дјелима, ријечима и живим примјером, да Херри5ује оно, што школа подиже.

На овај ће начин школска наука рађати за у противном елучају