Život studenata u Sjedinjenim Državama Amerike

8

показати најбољи успех у своме стручном раду. Стога се у Америци поред опширних теоретскпх предавања зрло миого полаже на практпчне вежбе. Иоред великих предаваонпца свако одељење пли гшститут има велике просторпје п потребне стварп за практпчан рад. Читава година илп разред може да ради у псто време, а не као код нас по групама, тако да на тај начин добију и наставнпци и студенти. Наставник уштеди много енергије и времена јер не мора често да понавља једну исту ствар за сваку групу,' а етуденти добпју у томе што коликогод имају теоретскпх предавања, толнко пута имају и нрактичне вежбе сви заједно; све што чују у теорнји виде и раде у пракеи. —* Прпликом практичних радова не само да се предаје, тумачп и показује, ве!| сваки студент мора све сам да радп, да оппше, иротумачи и продискутује, јер је тамо обичај да иаставник сваки дан за време вежбе п испитује с.туденте, расправља са њима. а после сваког питања п дискусије оцењује студента према његовом знању. На тај начин су њихови студенти нриморанп да се сваки дан спремају пз сваког предмета којн слушају. Осим ових усмених. питања студентп морају да опишу и иродискутују сваки проблем и предмет што добију на практичном раду. Тражи се од њих да изведу закључак и да даду своје мишљење 6 значају проблема, п то тачно по правилима. Ове студеитске белешке инструктори с времена на време покупе, прегледају и такође оцењују.

Из теориског дела наставник може да одреди испрт кад год хоће, обичнб месечно једанпут. СтуДентима '6е : дан-Два иапред' каже кад ће битти теориски нсвдрг, који је увск писмен и то за цео разред у исто врмге-;' Тај испит они зову «Мие ћоок», плава