Borba, Jan 19, 1989, page 11

Од

је уу води крупно питање, па и политичУ финансирање Југословенодне армије — поново је слизовано. С обзиром на то , ије реч 9 никаквој табу теми, 2" акако никоме и не смета, а Спово не радном човеку, коЈи ику јавних информација. ј међутим, не може а да не Ма азлог поновног покретаИ асправе О том питању, одно начин на који се она поКее и води. Наиме, наши љукоји. своју обавештеност те„она информацијама које добђју посредством јавних гласидобро знају да је тек недавно покчана дуготрајна и мукотпаа расправа о предлогу уставамандмана, у којој је понајше енергије утрошено за проажење заједнички прихватувог решења које гарантује пе и сигурне изворе финанурања Армије. Отуда је у усвајауставних амандмана (што ни и амандмана о финансиЊ ЈНА) од најширих слојева них људи прихваћено као аво решење. Ако не трајно, а за бар одрживо до доношења прог устава. Сада се (само чет«сет дана касније), о истој теира вероватно и са истим циум, отвара нова расправа која ујитивног човека не може да стви равнодушним. Јер, сејамм накнадних сумњи подстичу „емир и забуне које човека, „а колико он био свестан наше пирности, наводе на помисао: пето све води7

«6 нар

#

| ештачки изазване |улеме __

у проналажењу одговора на пукао и на многа друга питања аше друштвене збиље, човек секује помоћ од средстава јавигинформисања. С правом, јер #10 и њихова друштвена обавез.Лим више ако се ради о гласлу које је окренуто остварива-

_| у општејугословенских, а не

кких парцијалних, уских инте-

| ка. Ареч је о — "Борби“. Чита-

| који се њеном, најчешће 06-

ативном штиву, радо и редови-

" | оприклањао, није могао а да не

А.

те изненађен када је у броју од | јануара наишао на текст

нешто друго — начин на кој

ЦоводоМ ОЖИВЉАВАЊА РАСПРАВЕ О ФИНАНСИРАЊУ ЈНА

Сејање забуна

говарајућим амандманом је решено веома

За ЈНА 4,90 одсто

Последњих дана у јавним гласилима објављено је неколико различитих података о величини средстава за финансирање Југословенске народне армије у 1989. години. Према Закону о привременом финансирању Федерације, за Југословенску народну армију у овој години обезбеђено је 4,90 одсто од процењеног националног дохотка.

Пошто Армији у претходној години нису измирене све обавезе, одлучено је да се око 50 од-

сто од неизмирених средстава у износу од 430,6 милијарди динара (0,14 одсто националног дохотка), измире са средствима предвиђеним буџетом Федерације за 1989. годину. Дакле, ако се укључе и та средства, за финансирање Југословенске народ: не армије утврђено је укупне 5,04 одсто националног дохотка у овој години. Иначе, Средњорочним планом за финансирање Армије било је предвиђено 5,20 одсто процењеног националног дохотка. |

ПЕН ере нерви лева

"Амандман за забуну“, аутора Јасне Кесић. Ево разлога.

Аутор, рекао бих збуњујућег текста — трагајући за одговором на питање да ли је доношење Закона о Привременом финансирању Федерације у 1989. години протекло у складу са Уставом барата с многим аргументима. Али, судећи по ономе што је понудио читаоцима, то чини на врло проблематичан и двосмислен начин.

Могућно је да је новинар у читању Устава и уставних амандмана (или под утицајем протеста који су поводом доношења поменутог закона стигли из Словеније — прво, у виду писма председника скупштине СР Словеније Мирана Потрча председнику Председништва СФРЈ, Раифу Диздаревићу, а потом у саопштењу Председништва ЦК СК Словеније и изјаве Председништва РК ССРН Словеније) препознао оне њихове делове који код њега још увек стварају дилему. Природно је да свако па, разуме се, и новинар нешто и не разуме, али је недопустиво да он своју збуњеност преноси на читаоце

„као што то, на пример, чини оп-

речношћу изнетих ставова или насловом антрфилеа “Погријешиле двије комисије“2 То, свакако, важи и за наслов "Амандман

за забуну“, за разлику од текста“

0 истом амандману који никако не може да иде уз такав наслов:

"Све што пише у амандману није спорно и управо тако је Скупштина и поступила“. И ево још само једног примера контрадикторног размишљања аутора. У поднаслову чланка стоји да ће се тек "рашчистити да ли су председник Скупштине Словеније и партијско Председништво ове Републике у праву кад тврде да је начин на који је донесен привремени буџет неуставан“, а у веома сугестивном закључку на крају чланка се тврди да пошто "уставним амандманима није промењена надлежност скупштинских већа, онда је још извесније да је закон о привременом финансирању Федерације требало да донесе Веће република и покрајина, јер је оно увек досад утврђивало обим савезног буџета и изворе средстава из којих ће се пунити федерална каса". Ко то хоће и жели ствари су јасне

Како се у свему томе снаћи2 Да ли је доиста реч о амандману који би требало да изазива забунег |

Амандман, као и питање над-

лежности скупштинских већа, а ТВ

и претходна процедура (из које је, ко је то хтео и желео, могао да сазна да су законодавно-прав-

|

значајно питање за целу југословенску заједницу и у очав

зрму се лако уочава разлика између дефинисаних надлежности и начина доношења одлука. Збу-

и се покреће питање уставности и на који се расправа о том пи-

не комисије и једног и другог већа недвосмислено потврдиле да

" је за доношење одлуке о привре-

меном финансирању надлежно Савезно веће) ничим свакако не збуњују. Амандманом је решено веома значајно питање за целу југословенску заједницу и у њему се лако уочава разлика између дефинисаних надлежости и начина доношења одлука. Али, збуњује нешто друго. Збуњује начин на који се покреће питање уставности и на који се расправа о том питању води. Овако, како се то сада чини, неизбежно доводи у питање квалификована мишљења тих, иначе најстручнијих радних тела Скупштине СФРЈ.

Дакле, ако и постоји жеља да се утврди уставност тог или било ког другог закона, онда је ту, зна се, Уставни суд Југославије, који због тога и постоји. Отуда се оправдано и поставља питање: зашто расправу о којој је реч покреће ЦК СК Словеније, или РК ССРН, и то преко Председништва СФРЈ, када људи који у тим форумима седе веома добро знају да о томе превасходно треба да одлучује Уставни суд Југославије, или да се пред Скупштином СФРЈ покрене поступак за измену закона. Очито је да се избегавају обе "те могућности, па све то некако личи на залагање да се закон не извршава, упркос свих јавно изражених настојања да се донесени прописи поштују и извршавају све док су на снази. Постављање питања уставности Закона о привременом финансирању Федерације на начин на који се то сада чини у најмању руку узнемирава југословенску јавност и доводи у забуну радне људе и грађане о финансирању ЈНА и даљем развоју система ОНО и ДСЗ. Зато треба и разумети питање „обичних“ људи: шта све ово значи и чему то води2 Али и читаочево неслагање са начином како је “Борба“, у

наведеном тексту, свето пропра-.

тила.

МИЛЕ ШУШЊАР

ПОВОДОМ ПРЕДЛОГА ДА САВЕЗНИ СЕКРЕТАР ЗА НАРОДНУ ОДБРАНУ БУДЕ ЦИВИЛНО ЛИ-

ЈЕЗА И ПРОТИВ

Најспособнији војник

"Читава армијска структура у миру и рату је тако постављена да на челу оружаних снага мора бити

|| бјно лице као стручни орган Врховне команде Ф Савезни секретар за народну одбрану је војно-

"политичка личност која обједињује и руководи низом и војних и војно — цивилних делатности пје су ван надлежности Генералштаба

Према „Делу“ од 12. 1. 1989. Лине Председништво РК ССО, тржано од Председништва РК

# Словеније, поставља за700 да савезни секретар за на: + одбрану буде цивилно ли:

Три том, као образложење, "под се следеће:

|бо, савезни секретар за на: Пау Охбрану, наводно, пише се о организовањем и припреа ЈНА, а запостављао је ос: ма чиниоце општенародног от-

Друго, искуство из СР Слове„- У којој је републички секре| ћародну одбрану цивилно (6, потврђује висок степен Утремљености свих чинилаца ње и ДС. Прецизира се и „ 360 набраја да се при _ Подразумева: цивилна за. На Територијална одбрана и ка Уматрања и облвештања демилитаризација меТи д их односа и искуства четри пати у којима су ми: 5 ла ле одбране цивил: МЕГ зак потврђују сврсисходар Ри решења. То би, настене У духу мирољубиве ту еције, а било би при:

ће пи. 0 као наш допринос миу свету,

а је уеодрживо

ме ЊЕ сасвим је нетачна Тодну и савезни секетар за 5. припрећ рану бавио претежУ мањем ЈНА, л запосдно ред Зи

Г отпора. Ова тврдња, Г о што не одговара ис: уенис тва се и на нетачној Ми да су одбрамбене приМр тва У целини у ис~ | надлежности савезног

а 4 за народну одбрану. % припре, да су по закону за и ме у првом реду одго54 • уштвено-политичке заит Зитар разуђени систем уто одне одбране, укључућ, изгр сриторијалну компоненАђен је у времену када су

0 остале чиниоце опште-_

се на челу оружаних снага налазили Тито, а савезни секретари за народну одбрану били активна војна лица.

Тај систем се и даље континуирано развијао. Оно о чему би требало размислити управо 1е супротно од тога: да ли би довођењем цивилног лица на поло. жај савезног секретара, дакле лица без професионалног искуства, била запостављена ЈНА, окосница целокупног система ОНО, с тенденцијом која би поступно довела до промене Уставом утврђене улоге ЈНА и места које она има у КОНО, односно реализације оних циљева које прилично бучно постављају појединци у СР Словенији, укључујући и стварање републичких војски. |

Спорна је и тврдња да је цивилно лице у својству републичког секретара за народну одбрану битан предуслов за висок степен припремљености свих чини“ лаца концепта ОНО и ДС. Наиме, истим логичким закључивањем, могло би се доказивати и супротно, јер у свим другим републикама, секретари за народ“ ну одбрану су војна лица. Уз то, треба имати у виду, да таксативно побројани елементи представљају само мањи део функција у систему општенародне одбране. "

Коначно, сасвим је нелогична, готово неозбиљна тврдња да би допођење цивилног лица на чело оружаних снага, значило јачање мирољубиве коегзистен“ ције и било прихваћено као наш нови допринос миру у свету. АГресивне ратове и милитаристич“ ке захвате у свету водиле су и армије на чијем су челу били професионални војници исто кло и оне на чијем челу су била ци“

лица. ; ва земља и њена Армија стекли су углед у свету управо у времену када су на челу оруука“ них снага били њени најистак“ нутији војници, Мирољубипост једне земље одређује њена ЈИ рашња структура и целовитос њене политике, а не то да ли се

на челу њених оружаних снага налази цивилно или војно лице. Углед наше земље у свету може подићи само њена унутарња стабилност, којој у овом времену озбиљне политичке и економске кризе, сигурно не доприносе неаргументоване иницијативе које воде дестабилизацији тако важног елемента система као што су оружане снаге.

Иначе, у свету у већини земаља, укључујући и доста земаља са парламентарним системом, на челу оружаних снага налазе се професионални војници. Треба нагласити да историјско искуство показује како сама чињеница што се на челу ресора народне одбране налазио професионални војник, није ометала свестрани демократски развој тих земаља. Цивилно лице на челу ресора одбране појављује се у неким земљама ради тога што се у њи ма смењују партије на власти, па коалиција или странке које по: бедом на изборима добијају парламентарну _ већину, _ доводе, обично, истакнуту личност дотичне странке, која обезбеђује спровођење страначке, политике у домену одбране и врши контролу над формално деполити“ зованом армијом. Уз то, тако се преферирају војне поруџбине и у целини остварују циљеви које поставља _ одређена групација војно-индустријског комплекса.

Зашто војно лицег

Експериментисање оружаним снагама имало би, то је сасвим сигурно, несагледиве штетне последице. Читава армијска структура у миру и РАТУ је тако постављена да на челу оружаних снага мора бити војно лице, 240 стручни орган Врховне команде. Поред тога, замена војне цивилном личношћу озбиљно задире у постојеће уставне одредое. На име, зна се ла је Председништво СФРЈ највиши орган руковођења и командовања ОС, који оства-

рује и непосредан увид у све делатности у домену КОНО и да га у тој функцији не може заменити цивилни секретар, што је вероватно један од циљева ове иницијативе. Због тога је савезни секретар за народну одбрану војно-политичка личност која обједињује и руководи низом и војних и војно-цивилних делатности које су ван надлежности Генералштаба.

Све то захтева да се на поло; жају савезног секретара за народну одбрану налази најспособнији војник, који је прошао развојни пут командовања и управљања на свим нивоима војне организације. Он мора бити оспособљен кроз одговарајући систем школовања и, уз то, кроз цео радни век мора пратити развој војне доктрине, наоружања и војне мисли уопште, Потреба за континуираним праћењем свих ових процеса, примера ради, проистиче и из чињенице, да „генерације“ најважнијег наору:

"жања застаревају за, отприлике,

седам година. Све то захтева ви: сок степен стручног знања и професионалне одговорности.

Да ли би овим захтевима могло да одговори цивилно лице2 Одговор се намеће сам по себи. Занимљиво је, при том, да они који упорно инсистирају на томе да се на челу других значајних ресора налазе стручно и профе· сионално најспособнији људи, сада, када је реч о ресору народ: не одбране, имају сасвим друга чији став.

Међутим, овде треба указати и на још један аспект ове и дру: гих континуираних „иницијати“ ва“ које стално шире неповере: ње према оружаним снагама, оптужујући их за милитаризам, отуђеност од друштва, па чак и за пучистичке намере, А то је да су наше оружане снаге интег: рални део друштва, које и у вре: мену када су озбиљно пољуљане многе вредности, уживају неподељено поверење и углед огромне већине наших грађана. Коста УГРИЦА

Јој ~==11 БЕРЗА РАДА _

Огласе и конкурсе радне организације и СИЗ-а могу свакодневно достављати директно Борби“ Телекс 12022 и 11410. Телефекс бр. 344913. Сваког радног дана до 11 часова. Обратите се „Борби“, телефон 341-151, сваког радног дана од 11-15 часова.

СЛОБОДНА РАДНА МЕСТА У ЈУГОСЛАВИЈИ

[П— поновљени оглас Ф ОРИ — одговарајуће радно искуство Ф РИ — радно искуство Ф РС — радни стаж Ф СЈ — знање страног језика Ф СТР — спољнотрговинска регистрација Фх — ПРИПРАВНИК Фх х — рад на одређено време Ф СИ — стручни

ссс, си — ·дактилограф 1-а или 1-6 класе

ПРОСВЕТНИ РАДНИЦИ. Рок 23.1.

Ф РО „Развој и инжење | ШЦ „Паја Маргановић“, “, ПАНЧЕВО, .| ПАНЧЕВО, Ослобођења 25

4 а у Јорк — ПРОФЕСОР ФРАНЦУСКОГ

— ДВА ТЕХНИЧАРА — ПНЕ. |ЈЕЗИКА, ВСС, филолошког

УМАТИЧАРА, ССС, машин- |смера (са 249 часова), ("") ског смера, СЈ-пасивни енглес- | — ПРОФЕСОР ДАКТИЛОГРА-

ки ФИЈЕ, ВСС, положен СИ (са — ТРИ ЕЛЕКТРОТЕХНИЧА: |610 часова), ("") РА, ССС, Сј-енглески — · ПРОФЕСОР СЕКРЕТАР— ТРИ МЕХАНИЧАРА ЗА |СКОГ ПОСЛОВАЊА, ВСС (са ГАСНЕ ТУРБИНЕ, ССС или |72 часа), ("") КВ, Сј-пасивни енгл. . — ПРОФЕСОР ЗАНИМАЊА — ТРИ ЕЛЕКТРОТЕХНИЧА. |УСЛУЖИВАЊА, ВСС (са 239 РА, ССС, Сј-енвлески часова), ("") ср о МЕХАНИЧАРА |— ПРОФЕСОР ЗАНИМАЊА ЗА ДИЗЕЛ-АГРЕГАТЕ, ССС |КУВАРСТВО, ВСС (са 136 часоили КВ, Сј-пасивни енглески. | ва), ("") (Рад се обавља на нафтним по- | — НАСТАВНИК УСЛУЖИВА. стројењима у Либији у трајању | РА, ВШ (са 210 а). ЈА од једне године). Рок 21.1. — НАСТАВНИК ОБУ 7 ЈАЧА ЗА ЖЕНСКУ ОДЕЋУ, Ф РО „Репроцентар“, ПАН- |ВШ (са 1.260 часова) ("") ЧЕВО, Димитрија Туцовића 3 | — НАСТАВНИК ОБУКЕ КРО— ЕЛЕКТРИЧАР, ССС или КВ, |ЈАЧА ЗА МУШКУ ОДЕЋУ (са РИ (1 г). Рок 23.1.

1.260 часова), ВШ (“). Рок Ф РО „Панчево“, ПАНЧЕВО, |29.1. Паје Маргановића 6 # ШЦ „Михајло Пупин“, КО— | ЕЛЕКТРОМОНТЕР, КВ,

ВАЧИЦА код КОВИНА, НиОРИ (1 г), СИ — возачки ис-

коле Тесле 57 пит „Б“ категорије. Рок 23.1. — ПРОФЕСОР ТЕХНОЛОГИФ Општински затвор Панче-

ЈЕ, ВСС, КОЖАРСКОГ СМЕРА во, ПАНЧЕВО, Његошева 6

(""), (50% радног времена) — ЖЕНСКИ СТРАЖАР — МА- | — ПРОФЕСОР ТЕХНОЛОГИГАЦИОНЕР, ССС, (х). Рок 29.1.

ЈЕ, ВСС, кожарског смера. Рок # ГРО Крајина, Бањалука,

— ДИРЕКТОР, ВСС или ВШ, економског, правног, техничко-технолошког или организационог смера, ОРИ (Зг), избор на 4 > Рок 23.1. |

9 РО „Петрохемија“, ПАНЧЕ80, Спољностарчевачка 80

– ПОМОЋНИКА директора, 3СС, економског смера, ОРИ (Зг). Рок 29.1.

9 Дом културе „Жарко Зрењанин“ у ИВАНОВУ у

— ДИРЕКТОРА ДОМА КУЛТУРЕ „Жарко Зрењанин“ у Иванозу ВШ, ССС, Ри (3), Рок 11, СЈ е СОУР „Агровојводина“, РО „Металургија“, НОВИ САД, ГТрифковићев трг 2

— ДИРЕКТОРА РАДНЕ ОРГАНИЗАЦИЈЕ — ЗАМЕНИКА ДИРЕКТОРА РАДНЕ ОРГАНИЗАЦИЈЕ, ВСС, Ри (5), Рок 11

• Радна организација за предшколско васпитање и образовање „ПОЛЕТАРАЦ“, РУМА, Вељка Дугошевића 144

— ДИРЕКТОРА РАДНЕ ОРГАНИЗАЦИЈЕ, ВСС, Ри (5), ПСИ, Рок 171

# СОУР ПИК „Јужни Банат“, РЗ „Заједничке службе“, БЕЛА ЦРКВА

— РУКОВОДИОЦА СЕКТОРА ЗА РАЗВОЈ ПЛАН И ИСТРАЖИВАЊЕ, ВСС Ри (5)

9 Пословна заједница угоститељских и туристичких организација „Угропрогрес“, БЕОГРАД, Добрињска 11

РУКОВОДИОЦИ

9 Предионица „Трудбеник“, МАЧЕВО, Паје Маргановића 2. — РУКОВОДИЛАЦ ЈУР-а памучно предиво, ВСС или ВШ, текстилног или механичког смера, ОРИ (5 односно Зг), избор на 4 г. Рок, 29.1. Ф РО „Петрохемија“, ПАНЧЕВО, Спољностарчевачка 80 — РУКОВОДИЛАЦ службе дохотка, ВСС, економског смера, ОРИ (3г). Рок 29.1, ' 9 ОШ „Доситеј Обрадовић“, ОМОЉИЦА код ПАНЧЕВА, Трг ослобођења 3 — ДИРЕКТОР, ССС, ВШ или ВСС, педагошког смера, положен СИ, ОРИ (57), рок, 29.1. Ф РО „ГИП“, ПАНЧЕВО, Доситеја Обрадовића 14 — ДИРЕКТОР, ВСС, техничког или економског смера, СЈ — један светски, ОРИ (5г), избор на 4 г. Рок, 29.1. Ф Фабрика сијалица „Тесла“, ПАНЧЕВО, Паје Маргановића 14/а џ — РУКОВОДИЛАЦ пословања, ВСС, електротехничког, машинског, – природно-математичког или технолошко-металуршког смера, ОРИ (5г), СЈ — један светски, избор на Аг, рок 29.1. 9 Индустрија скроба „Јабука“, ЈАБУКА код ПАНЧЕВА — ТЕХНИЧКОГ директора, ВСС, технолошког смера, ОРИ (5г), СЈ

— енглески. Рок 25.1. — ДИРЕКТОР ПОСЛОВНЕ ЗА- |ТРГ 27. марта, Па У Панчић“, Ф „Украс“ РО за производњу |ЈЕДНИЦЕ, ВСС, РИ (3), рок 2.2. |— три пројектанта—технолога

оквира с п.о. Загреб, Прерадо-| Фе Медицинска школа, БЕОГ- |ВСС, ри/1/, си, рок 25.1. — ПРОФЕСОР ИСТОРИЈЕ, вића 4. РАД, Вељка Дугошевића 66 Ф „ООУР ПРОЈЕКТ“ — ЗА- | ВСС, (2)

— ПРОФЕСОР БИОЛОГИЈЕ, ВСС, (""), (са 136 часова)

— ПРОФЕСОР ЛАТИНСКОГ ЈЕЗИКА, ВСС, ("“), (са 315 часова). Рок 29.1.

ШЦ „Јован Бандур“, ПАНЧЕ: во

— ПРОФЕСОР ТРУБЕ, ВСС, (2/3 радног времена)

— НАСТАВНИК БАЛЕТА, ВШ. Рок 23,1.

Ф Савјет Центра за одгој и усмерено образовање „Иво Маринковић“, КОПРИВНИ: ЦА, Трг слободе 7

— НАСТАВНИКА МЕТАЛСКЕ ГРУПЕ ПРЕДМЕТА

— НАСТАВНИКА ИНФОРМА: ТИЧКЕ ГРУПЕ ПРЕДМЕТА ВСС, рок 25.1.

# Технолошки факултет ТУЗЛА, Братства и јединства 18 _

— НАСТАВНИКА ЗА ПРЕД „ЛЕТ МАТЕМАТИКА

— АСИСТЕНТА ИЛИ АСИСТЕНТА-ПРИПРАВНИКА _ ЗА ПРЕДМЕТ ТЕХНИЧКА ФИЗИКА, ВСС, рок 1.2.

Ф Основна школа „10. октобар“, ХОРГОШ

— НАСТАВНИКА РАЗРЕДНЕ НАСТАВЕ, ВСС, рок 25.1.

Ф Филозофски факултет, НОВИ САД, Стевана Мишића 66

ООУР Институт за педагоги-

ГРЕБ, Томиславов трг 11/1 — ОДГОВОРНОГ ПРОЈЕКТАНТА 1

— ВСС, РИ (5), ПСИ, рок 25. # ППК Жупања, ООУР „Сточар“ ЖУПАЊА

— ВЕТЕРИНАРА

ВСС, РИ (1), рок 25.1

Ф РО „Велебит“, ООУР „Информатика“, ЗАГРЕБ, Трг Ј. Ф. Кенеди ба ,

— САМОСТАЛНОГ КОМЕРЦИЈАЛНОТЕХНИЧКОГ _ РЕФЕРЕНТА — 1

— ПРОГРАМЕРА

— _ КОМЕРЦИЈАЛНО—ТЕХНИЧКОГ РЕФЕРЕНТА — 1 ВСС/ВС, РИ (1—3), СЈ (енг), рок 25.1

• ПРИВРЕДНА _— комора Хрватске, ЗАГРЕБ, Роосевелтов трг 2

— САВЈЕТНИКА ЗА ТЕХНОЛОШКИ РАЗВОЈ И УНАПРЕЂИВАЊЕ РАДА И ПОСЛОВАЊА, ИСТРАЖИВАЊА, ПРОИЗВОДЊЕ И ПРЕРАДЕ МИНЕРАЛНИХ СИРОВИНА

ВСС, РИ (4), рок. 251

Ф РО Аероинжењеринг, НОВИ БЕОГРАД, Бул. Едварда Кардеља 42а

— ВОДЕЋИ ПРОЈЕКТАНТ ШЕФ ГРУПЕ, ВСС, РИ (3), рок 251.

Ф РО Минел-инжењеринг, БЕОГРАД, Љутице Богдана Ла

— ВИШИ СТРУЧНИ САРАДНИК, ВСС, РИ (3), рок 25.1.

# РО за спољну трговину „Југоелектро“, БЕОГРАД, Кнез Михаилова 33

— САМОСТАЛНИ КОМЕРЦИЈАЛНИ РЕФЕРЕНТ

— ДИРЕКТОРА РО, ВСС, ВШ, Ри (5), Рок 11

Ф „Зелинка“ Творница модне конфекције ЗЕЛИНА, ЗЕЛИНА, М. Тита 74

— РУКОВОДИОЦА ПОСЛОВНЕ ЈЕДИНИЦЕ КРИЖЕВЦИ, ВСС/ВШ, Ри (3), Рок 11

Ф ООУР „Производња заварених судова, РО ТСОП, СОУР „Ђуро Ђаковић“, СЛАВОНСКИ Врода пио нвна

— ИНОКОСНОГ ПОСЛОВОДНОГ ОРГАНА ООУР ПРОИЗВОДЊА ЗАВАРЕНИХ СУДОВА, ВСС, ВШ, Ри (5),Рок11

9 Скупштина производно прометне занатске задруге „ЗАНГРАД“, ЈАСТРЕБАРСКО, Врање 12

— ДИРЕКТОРА Задруге, ВСС, Ри (3), ВШ, ССС, Ри (5), Рок 11 Ф АСТУРО „Војводина“, НОВИ САД, Кисачки пут 6.6.

— ЗАМЕНИКА ИНОКОСНОГ ПОСЛОВОДНОГ ОРГАНА ЗАМЕНИКА ДИРЕКТОРА, ВСС, Ри (3), Рок11

— ПОМОЋНИК директора О0УР-а, ВСС/ВШ, РИ (3—5)

# Радна заједница „Заједничке службе“

— РУКОВОДИЛАЦ сектора за рачуноводствене послове ВСС/ВШ, РИ (3—5)

— РУКОВОДИЛАЦ сектора за финанцијске послове, ВСС/ВШ, РИ (3—5)

— РУКОВОДИЛАЦ сектора за правне, кадровске и опће послове, ВСС/ВШ, РИ (3—5)

— РУКОВОДИЛАЦ сектора за план, анализу и маркетинг, ВСС/ВШ, РИ (3—5), рок за сва радна места је 31.1 1989.

# Савјет Основне школе Јелса — ЈЕДНОГ НАСТАВНИКА

за њемачки-енглески језик

на неодређено вријеме с пуним радним временом

— ЈЕДНОГ НАСТАВНИКА

за хрватски или српски језик с пуним радним временом, на одређено вријеме ради замјене привремено одсутне наставнице — ЈЕДНОГ НАСТАВНИКА за 06рану; и заштиту на неодређено вријеме за два сата наставе тједно, рок 24,1

Ф СОУР „Дубровкиња“, Дубровник, радна организација за унутрашњу и вањску трговину, ООУР „Трговина на мало прехрамбеним производима и мјешовитом робом“

— ПОМОЋНИК директора О00УР-а ВСС/ВШ, РИ (3—5)

Ф ООУР „Трговина на мало непрехрамбеним производима“ — ДИРЕКТОР ООУР-а, ВСС/ВШ, РИ (3—4)

9 ООУР „Робне куће“ |— ДИРЕКТОР ООУР-а, ВСС/ВШ, РИ (3—5)

# РОК „Војводина“, ХАЈДУЧИЦА код ВРШЦА, Валентова 1 — ДИРЕКТОР, ВСС или ВШ, економског или пољопривредног смера, ОРИ (5г), избор на 4 г. Рок 25,1.

# РО „Вршачки виногради“, ВРШАЦ, Трг Лењина 1

— РУКОВОДИЛАЦ рачуноводства , ВСС, економског или по: љопривредног смера, ОРИ (Зг), рок 23,1.

9 РО „Стакло“, ПАНЧЕВО, Првомајска 10 .

— ДИРЕКТОР, ВСС или ВШ, економског, правног, техничкотехнолошког или организационог смера, ОРИ (Зг), избор на 4 г. Рок 23,1.

Ф РО „Стакло“, Првомајска 10

— ДИРЕКТОР МЕДИЦИНСКЕ ШКОЛЕ, ВСС, РИ (3), рок 2.2.

9 СОУР ХИП „Панчево“ ПАНЧЕВО РО „РАЗВОЈ И ИНЖЕЊЕРИНГ“, ПАНЧЕВО, Змај Јовина 1 — ИНЖЕЊЕР ЗА КОРОЗИЈУ ВСС, СЈ-енглески — ИНЖЕЊЕР ЗА АНТИКОРО:ЗИВНУ ЗАШТИТУ — Вес. Сј-. -енглески — ЕЛЕКТРОТЕХНИЧАР ЗА ОДРЖАВАЊЕ _ ВИСОКОНАПОНСКИХ ПОСТРОЈЕЊА И ДАЛЕКОВОДА — 3 извршитеља — СЈ-енглески — | ЕЛЕКТРОТЕХНИЧАРА ЗА ОДРЖАВАЊЕ ЕЛЕКТРООПРЕМЕ — 3 извршитеља СЈ-енглески — МЕХАНИЧАРА ЗА ОДРЖАВАЊЕ ПЛИНСКИХ ТУРБИНА — 3 извршитеља, СЈ-енглески — МЕХАНИЧАР ЗА ОДРЖАВАЊЕ ДИЕСЕЛ АГРЕГАТА ТИПА ЦАТЕПИЛЛАР, Детроит и сл. 4 извршитеља, СЈ-енглески — ТЕХНИЧАР ЗА ОДРЖАВАЊЕ ИНСТРУМЕНТАЛНЕ ТЕХНИКЕ — ПНЕУМАТИЧАРА — 2 извршитеља, Сј-енглески РИ (5), рок 231

ОСТАЛО

6 РО „Хипкомерц“, ПАНЧЕВО, Спољностарчевачка 80 — РЕФЕРЕНТ КОМЕРЦИЈАЛНИХ ПОСЛОВА, всс, ВШС, правног, машинског, филолошког, економског или технолошког смера, ОРИ (Зг), СЈ — енглески, положен СИ. Рок 23.1.

Фе СО Панчево, ПАНЧЕВО, Трг Бориса Кидрича 2-4

— ПОРТИР, ССС или КВ, РИ, (17) Е

— _ СПРЕМАЧИЦА—КУРИС, НК. Рок 29.1.

Ф МСУП Панчево, ПАНЧЕВО — РАДНИК НА РЕГИСТРАЦИЈИ ВОЗИЛА, ВШ, унутрашњих послова, ОРИ (3 г). Рок 29.1 (хх)

# РО „јужни Банат“, ПАНЧЕВО, Ђуре Ђаковића 11

— АНАЛИТИЧАР, ВСС, природноматематичког, економског, организационог или електротехничког смера, ОРИ (1 г), Сј-енглески или немачки. Рок 27.1. Х 9 СО Вршац, ВРШАЦ, Трг победе 1

— ЗАМЕНИК ОПШТИНСКОГ ЈАВНОГ ТУЖИОЦА, ВСС, правног смера,

Рок 25.1.

Ф Фабрика авиона „Утва“, ПАНЧЕВО, Јабучки пут 66

— ПЕТ ПРОЈЕКТАНАТА, ВСС или ВШ, техничког, организационог, природно-математичког или информативног смера, ОРИ (1 г), СЈ — пасивно знање енглеског. Рок 23.1.

Ф РО „Петрохемија“, ПАНЧЕВО, Спољностарчевачка 80

— _ЧЕТИРИ РУКОВАОЦА ПРОЦЕСА, ССС или КВ, хемијског, машинског или оп: штег смера, (хх), (Х)

— МАШИНБРАВАР, КВ

— ВОЗАЧ, КВ, СИ — возачки испит „Ц“ категорије, ОРИ (1 г)

— ДАКТИЛОГРАФ, НК или

ју

— ЈЕДНОГ НАСТАВНИКА ЗА ПРЕДМЕТЕ ОПШТА ПСИХОЛОГИЈА И МЕТОДОЛОГИЈА ПСИХОЛОШКОГ ИСТРАЖИВАЊА — ДВА АСИСТЕНТА ЗА ПРЕДМЕТ ПЕДАГОГИЈА

— ЈЕДНОГ АСИСТЕНТА ЗА ПРЕДМЕТ САВРЕМЕНИ РУМУНСКИ ЈЕЗИК ООУР Институт за југословенске књижевности и општу књижевност — ЈЕДНОГ НАСТАВНИКА (сва звања) за предмет нова српска књижевност (ХУШ-ХХ века) на иницијативу кандидата ООУР Институт за стране | језике и књижевност

— ЈЕДНОГ АСИСТЕНТА ЗА. ПРЕДМЕТ НЕМАЧКА КЊИЖЕВНОСТ — ЈЕДНОГ АСИСТЕНТА ЗА ПРЕДМЕТ НЕМАЧКИ ЈЕЗИК За именовање инокосног пословодног органа

— РУКОВОДИОЦА РАДНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ — „ЗАЈЕДНИЧКЕ СЛУЖБЕ“, ВСС, РИ (5), рок 17,2.

ИНЖИЊЕРИ

Ф РО „Петрохемија“, ПАНЧЕВО, Спољностарчевачка 80

— ИНЖЕЊЕР ПРОИЗВОДЊЕ, ВСС, технолошког или хемијског смера, ("). Рок 23.1.

е РО „Развој и инжењеРе ПАНЧЕВО, Змај Јовина — ИНЖЕЊЕР АНТИКОРОЗИЈЕ, ВСС или ВШС, технолошко-металуршког смера, СЈ — енглески

— ИНЖЕЊЕР КОРОЗИЈЕ, ВСС или ВШС, машинског, технолошко-металуршког или електро-смера, _ Сј-енглески. (Рад се обавља на нафтним постројењима у Либији у трајању од једне године). Рок 21.1.

— ПРИПРАВНИК—КОМЕРЦИЈАЛНИ РЕФЕРЕНТ, ВСС, ВШД, рок 25.1.

Ф „Универзал“ РО за спољну и унутрашњу трговину, БЕОГРАД, Мајке Јевросиме 51 — КОМЕРЦИЈАЛНИ РЕФЕРЕНТ ЗАСТУПСТВА на одређено време — 6 месеци због повећаног обима посла, ВСС, рок 25.1.

Ф Општинско јавно тужилаштво, ЛЕСКОВАЦ, Косте Стаменковића 116

— ДИПЛОМИРАНИ ПРАВНИК—ПРИПРАВНИК на одређено време, ВСС, рок 2.2.

9 Општински суд ЛЕБАНЕ — ПРАВНИК—ПРИПРАВНИК НА ОДРЕЂЕНО ВРЕМЕ, ВСС, рок 2.2.

# РО Превинг Дунав за инжењеринг у превентиви имовине и лица у оснивању, БЕОГРАД, Гоце Делчева 46/1 — ШЕФ СЛУЖБЕ ЗА ЕКОНОМСКЕ, ПЛАНСКЕ И РАЧУНОВОД. КЊИГОВОДСТВЕНЕ ПОСЛОВЕ

— 1 ПРОЈЕКТАНТА ПРОГРАМЕРА — 1 САМОСТАЛНОГ ИСТРА. ЖИВАЧА ОДГОВОРНИМ ПРОЈЕКТАНТОМ 1 САМОСТАЛНИ ИСТРАЖИВАЧ ОДГОВОРНИ ПРОЈЕКТАНТ, ВСС, Ри (2), рок 2.2.

Ф Служба за вршење заједничких послова органа управе, ЛЕСКОВАЦ, Пана Ђука 9 — ДИПЛОМИРАНИ ПРАВНИК—ПРИПРАВНИК на одређено време, ВСС, рок 2.2.

ПАНЧЕВО,