Borba, Jun 22, 1992, page 27
"БОРБА
Београд _ понедељак22.ЈУН 1992. ГОДИНЕ 27
ГСП СМАЊУЈЕ БРОЈ ВОЗИЛА У САОБРАЋАЈУ
Колико нафте толико аутобуса
Због рационалније потрошње горива, распуста, годишњих одмора... радним данима 162 аутобуса
мање у саобраћају
Градско саобраћајно предузеће „Београд“ одлучило је да од данас смањи број возила у саобраћају. Ова измена уводи се због почетка распуста у школама, годишњих одмора али нарочито због рационалније потрошње горива. На улицама ће се наравно наћи само мање аутобуса док ће број тролејбуса и трамваја остати неизмењен све до 1. јула када почиње летњи режим вожње ГСП који траје до 1. септембра. .
Број аутобуса у саобраћају — кажу у Диспечерском центру ГСП — смањиће се радним даном за 162 аутобуса или 18,4 одсто, суботом за 27 - возила (5,9 одсто), а недељом за девет или 2,3 одсто. У ГСП рачунају да ове измене неће значајније утицати на квалитет јавног превоза.
У гараже ГСП сваког дана, некада уз мала кашњења, редовно стижу четири цистерне
Нема више експреса
Експресне линије ГСП 37 Е, 47 Е и 48 Е које иначе не возе недељом неће од данас до даљњег возити ни радним даном. И линија 43 Л како је одлучио ГСП због рационалније потрошње нафте неће возити путнике радним даном све до 1. септембра када се режим саобраћаја ГСП враћа на уобичајени број од 1.186 возила.
a =c======zK—=zKнафте. Овај превозник очекује да ће Влада Србије услишити молбу генералног директора ГСП Миодрага Поповића да се ГСП Београд испоручује 3.000 литара горива дневно, уместо 2.000 литара колико је одређено владином Уредбом о потрошњи деривата На. Š
HAKOH IIITPAJKA y BIIK
Директоров ауто „на_
добош“
Највише муке имали смо са испуњењем захтева да се смени досадашњи шеф обезбеђења, Љубина Марковић, тврди Штрајкачки одбор
КО ЋЕ РЕШИТИ ПРОБЛЕМ ПАРКИРАЊА У БЕОГРАДУ2 Израелци граде и (нејпостоје |
Привредна комора Југославије установила да на швајцарској адреси не станује израелска фирма „еје тошка! епа ашотатејсп“ са којом су представни-
ци Београда потписали уговор о концесији
из
Израелска компанија, која већ више од годину дана најављује да ће преко ноћи решити проблем паркирања у Београду, не постоји. То бар пише у налазу Бироа за информисање о бонитету фирми Привредне коморе Југославије.
„Elektronikal end automatej5п Когрогејзп 1пк.“ не станује у Женеви у улици 78 Ру де Рон. У канцеларији ове компаније, з а коју се прича да је успешно распетљала паркирање у Њујорку и Паризу на пример, послује извесни адвокат Дес Матр Филип Мејер. Госпођа Мејер није била расположена да са представником Бироа
Све је спремно за септембар
Наша адреса у Швајцарској већ годину ипо дана је Ру де Мон Блан 1201 Женева — каже менаџер „Електроникал енд аутоматејшн корпорејшн инк. господин Јеша Бениш.
Опрема „Електроникала“ тренутно се налази у Бечу и у Београд стиже 15. августа, а већ 1. септембра по речима господина Бениша, почеће да се остварује Уговор о концесији. Први корак „Електроникала“ биће фарбање ивичњака. Црвнео-бела боја саветоваће возачима да је на том месту паркирање за: брањено, а плаво-бела (да је) дозвољено. У јавним гаражама и паркиралиштима почеће да се користе папирне, а након пар месеци и магнетне картице. Кренуће се и у снажну пропагандну кампању у програмима радија и телевизије, у којима ће се свим возачима објашњавати начин коришћења паркинг места. Прва фаза овог посла, каже господин Бениш биће тешка 26,5 милиона долара, а највећа инвестиција изградња јавне
У Београдском памучном комбинату штрајк је окончанХиљаду и по радника вратило се за машине, али Штрајкачки одбор, званично је окончао штрајк тек када се у петак пред крај радног дана, изборио за испуњење свих својих захтева.
Смењен је генерални директор са најближим сарадницима, стари раднички савет и синдикално руководство. Радници ће почетком недеље добити паре, а затим и бонове а диреткоров „пежо“ вероватно ће на добош.
Оно што је штрајкачима, чини се, задало највише муке, а од чега никако нису хтели да одустану било је испуњење захтева, да се смени шеф обезбе"Ђђења, Љубина Марковић.
Како сазнајемо од Штрајкачког одбора ово је трећи штрајк којим радници Комбината, поред осталог, захтевају и смењивање Љубине Марковић. Најсажетији одговор на питање — који су разлози, који смо чули од чланова Штрајкачког одбора и великог броја радника, гласи: „Зато што је са
тог места, на коме иначе ради са завршеном основном школом, све и свја, страх и трепет у фабрици, а свој посао нити ради, нити зна да га ради“.
— За шефа Обезбеђења поставићемо неког ко има квалификације за то, објашњавају у Штрајкачком одбору.
— Доста нам је проневера. Сваки час нешто нестане, а лопова нигде нема. Нас претресају по пет пута, додаје радница из Ткачнице.
Радници БПК, који су прошлонедељним штрајком покушали, пре свега, да реше проблем голе егизистенције, огорчени су и због тога, кажу, што је Љубина Марковић њихов протест покушала да оквалификује и као политички скуп. „Ово нема никакве везе са политиком, а онда је та која је својевремено приморала жене да учествују на митинзима Покрета жена за Југославију у ком је била активна, која је за своју кандидатуру на протеклим изборима овде прикупљала потписе“, тврдили су штрајкачи, готово у глас.
С. И.
Z–U:>:=:II и УЗ ПОСЛЕДЊЕ ПОСКУПЉЕЊЕ СТРУЈЕ
Бројила се неће читати
Након поскупљења електричне енергије за скоро 80 процената, ЈП „Електродистрибуција“ Београд, одлучило је да „због рационализације потрошње горива и смањења других трошкова“ не очитава мерне уређаје домаћинстава. Убудуће, стање ће се утврђивати на основу просечне дневне потрошње и броја дана од важења одређене накнаде за електричну енергију.
Потрошачи који са „Електродистрибуцијом“ имају уговор о самоочитавању бројила,
стање могу доставити надлежним најкасније пет дана од промене цене. Због рационализације потрошачима неће бити достављана ни појединачна обавештења, о висини аконтације за јуни ове године, па их „Дистрибуција“ моли да сами увећају аконтацију за 92 одсто (на име разлика у цени 12. мај — 16. јун) и уплате најкасније до 8. јула — каже се у информацији београдске „Електродистрибуције“ потрошачима. M. M. M.
гараже испод Пионирског парка за 2.000 места.
i G———
ПКЈ разговара о израелским бизнисменима.
У целој причи међутим, мање је важно где је седиште фирме. Важније је да су генерални директор „Паркинг сервиса“ Божидар Влаховић и тадашњи београдски министар саобраћаја Миливоје Васиљевић, у име града са представником _ „електроникала“ децембра прошле године потписали уговор о концесији. Овим Уговором, концесионар, у најкраћем, стиче право на изградњу и коришћење јавних гаража и паркиралишта у следећих 30 година.
Већ више пута најављивао
ИНИЦИЈАТИВА ЗА ОСНИВАЊЕ САВЕЗА Х ЗАЦИЈА ЗА ОДБРАНУ НАРОДА ОД ПОЛИТ
се сигуран почетак после деценије који би требало да Београд спаси саобраћајног хаоса и донесе му инфраструктуру од које боли глава (гараже, паркиралишта, возила...). Сада, након шест месеци од потписивања Уговора (своју сагласност на концесију још у децембру најпре је дала српска, а у јануару и градска влада) не зна се основно — када се креће у рашчишћавање саобраћајног хаоса!
Паре, дебели штос зеленбаћа, што је прва ставка Уговора, Израелци изгледа немају. Чаршија већ прича да би хтели да зараде долар, а не уложе до-
ПОСТОЈЕ ЛИ СПАСОНОСНИ ИЗРАЕЛЦИ: Закрчени тротоари на Тргу Николе Пашића.
лар. Званично, компанија ће пословати по принципу профита, али је за обртање пара ипак потребан некакав капитал. По речима директора „Паркинг сервиса“ Божидара Влаховића, „не долази у обзир да се Израелцима распродају зграде возила и остала имовина“. Израелци су наводно спремни да уложе силне паре,
"помиње се цифра од више де-
сетина милиона долара, у ратама! По Уговору, профит (зарада) се дели. У прве две године 70 одсто иде Израелцима, остатак Граду и „Паркинг сервису“. Следеће две године, однос би био 65:35 а наредних година 60:40.
Београду је по неким проценама потребно чак 15 јавних гаража, двадесетак „паукова“ и око 5.000 паркинг места. „Паркинг сервис“ тренутно има десетак „паукова“. Ако би само један од њих дневно одвозио десет аутомобила (ово предузеће већ је одлучило да нова цена одношења непрописно паркираних возила буде 14.000 динара) — добије се лепа цифра која помножена са 30 дана доноси месечни приход од којег се врти у глави. А ниједан динар — бар се то у граду не види — не улаже се у побољшање паркирања.
Шта ће бити кад Израелци крену да спроводе Уговор о концесији2
с. С.
УМАНИТАРНИХ И ОРГАНИИЧКЕ АГРЕСИЈЕ
Против глади и манипулација
У поплави организација и удружења последњих годину дана, никла су још два, хуманитарна — Савез људских права и хуманитарно културних организација и Покрет за одбрану народа од политичке агресије. Циљеви обе асоцијације су: обједињавање целокупне хуманитарне помоћи народу Србије и избеглицама на њеној територији, и заштита од „политичке и медијске агресије „Чињеница је, да код великаших фактора влада глувоћа за глад која већ увелико влада међу народом и школском децом, јер они упорно тврде да нема гладних“ — каже Душан Стангачиловић, председник Југословенске _ демократскехришћанске странке, која је један од иницијатора рађања нових унија, и наставља „зато
ми намеравамо да помогмнено гладном народу. У том правцу активност ће бити усмерена у три тока: отварање још општинских народних кухиња — већ је поднет захтев за једну (у ресторану „Бриони“ на Цветковој пијаци), реактивирање замрлих школских кухиња (јер већина школлске деце гладује) и помоћ младог, незапосленог градског становништва селу, у сакупљању летине. Видите, то би била повратна акција, јер би тако град добио неке количине хране које му недостају, чиме би се смањио број оних који гладају, „каже на крају гослодин Стангачиловић“. Савез људских права планира и израду локументације за УНИЦЕФ која би показала право стање у исхргни школ-
ске деце, па би се на основу тих података затражила средства од ове хуманитарне асоцијације за — оживљавање
школских кухиња. Иницијативу за оснивање Савеза и Покрета за одбрану народа од политичке агресије, дао је Покрет за заштиту људских права Србије, а оснивачком одбору се прикључила већина представника пепубличких и београдс асоцијација, које се баве заштитом људских права: Удружење незапослених Србије, Удружење подстанара Београда, Одбор за људска права Удружења књижевника Србије, Удружење асистената београдског универзитета, Српско пољопривредно друштво, Верска хуманитарна организација „Кари-
тас“ и многа друга. M. M. M.