Otadžbina, May 01, 1889, page 658

КЊПЖЕВН11 11РЕГ.1ЕД

фунте бонбона иолетеше из нмема на натос. Голпко пх је био награбио голуб гаћасти! Вронскп ес заценп од смеја. 11 дуго за тим, кад су већ о другим стварима говорили, он прсне у смеј чим се сети шлема. Сазнавши све новостп, Вронскп помоКу свог лакеја, обуче униФОрму п оде да се јави старешинама. Пошто је свршио службено јавБање,хтео је да сврати своме брату, код Бетеи, и да нанрави неко.шко визита, како би огпочео јављаги се у свсту у коме може срести Карењиновицу. Као и енагда у Петрбургу, он је отишао из свога стана да сс уњ врати тек доцкан ноћу. (Наставиће се) КЊИШЕВНИ ПРЕГЛЕД Б1е Б1и1гаоће 1зе1 с1еп ЗиАзкуеп. Ет ВеЉад гиг СгезсЈпсћге а с .з ЗЂга&есМеа. Бг. 7оп МПепкоК. ТГевпИзсћ 31ии§аг1. 1889. Писац ове расправе, пишући ову на немачком језику, тежио је да онамошњи правнички свет упозна са народним нравним обнчајем крвне оевете у јужнпх Слрвена. Оснивајућп се на студијама иознатих научника ХолцендорФа, Колера идругих, писац у почетку своје раснраве казује чптаоцпма зачетак и доцннји развој крвне освете у човечанству у опште и доказује , да је крвна освета била општа особина свију народа, која је тек у току подужег времена услед разних спол.них утисака, а нарочито утицајем хришћанске вере почела ишчезавати •г>а тим прелази на историјскн развој обичаја крвнс освете у Словеиа. казујући нам, према нознатим нам историјским документима, како с.е овај обичај вршио у Руеа, Хрвата и Бугара, н упознаје читаоца са околношћу, како се овај обнчај иајдуже задржао у Срба. У Вугарској крвну освсту поништава деспотизам. ио коме се ева државна власт и права усредсређују у владаочевом лпцу: \ Хнватско.ј уништава освету католичка црква, која је п начелно н у појединостима осућивала и искорењивала овај обичај. У Срба се пајдуже задриса.1а крвна освета у Црној Гори, Далмацији н АрбаНашкој као плаиинским пределима, где .јој се налази траг п у нашем етолећу. -V даљем току ове раеправе пнеац приказује чптаоцпма по пеке нравне обичаје срнскога народа у погледу гостопримства. прошевиИе и отмпце девојке. иа све ово мап.е више доводи у везу еа узроком, еа ког ее крвна освета у пароду утврђивала као правни обичај. Тако јс домаћнн обавезан да оеветн главу убијеног госта, побратим светн