Agrarna i industriska politika : stenografske beleške

пута у најудаЈБенијим пределика« • •• ■ - * . ■ Узмите оам кооперативни сиотем. Бидегди омо кодико је проота удога набављачких задруга 3 јвр оне имају за задатак оамо да избегну непосредног продаваца у варошк и на селу, да иду код фабриканта умеото да купују код бакалина на угл у оеода; они ое удружују и стварају велике радње 3 где ое отварн продају еп дгоз, на велико* Иеђутзш о е Д на оељачка кооператшва која хоће да продаје мора да баци овбје погледе далеко., мора тражити оне канале којима до потрошача 3 мора да зма берзаноку споообноот 3 да познаје тржиата, да еазна каква је нонуда и потрошЕ.а г да се неби дале преварити од првог трговца који нуди велику дену и да увек живи у уверењу да може бити зсш боље цене него жто су му понудили® 0 друге стране еихова је тежња да дижу цене а не да их Док су пбтрошачке кооперативе обаведаедођу до што јефтинији- дотле продајне кооперативе морају тражити начине да продају што скуч ПЗБ6 ® После те прве твшкбће, која је у тои® да ое продире дадеко, долази тепжоћа која е@ оастоји у томе да се стигне брзо,Зроизвођачи масла у Сибиру на Лондојгско тр:шште 3 ако не ина Ву- Јоржко , јер се незна да јв тсло у ЈГондону много окупље него у Сибиру, где је потрошња маЈедно је п|&?аље дакле ; доћи до потрошача који је гладан и жедан онога што ми држимо у рукама* Проблег.? је тежак и због то га продајних кооператива ина врло мало у упоређању оа потрошач киме Има други проблем који је да ф со, поред тогр. штo 06 отићи далеко, у тражењу купаца ид брзо« Тђзједко оахо продрети у дубину контшента и наћи потрошаче, него треба отићи брзо, јер су земљораднички произвОди по сзојој природи -подложни квацу. Ооим жита и кукуруза окоро сви остали земљорадничкж произвсди су кварни, бкло да је то воће или поврће, сир или маслоу јз.јџ или свеже месо или живкна« Ако хоћете да продајете, наро"ито добро да продајете, морате стићи до у најкраћем

138