Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

368

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

индонежанске националне интелигенције. У 1927 основао je организацију „Perserikatan National Indonezia“ која je 1928 променила своје име у „Националистичку партију“, која je истакла себи за циљ несарадњу са колонијалном управом и масовну акцију као метод за постизанье националне независности. Активност његове партије озбиљно je угрозила интересе колонијалних власти. Стога je 1930 изведен пред суд када je одржао свој чувени говор који je доцније илегално штампан под насдовом Индонезией оптужује. Др. Сукарно je тада био осуђен на четири године затзорк. С правом се може рећи да je Претседник Сукарно уместо одбране дао оптужницу и то читавог једног система, заборављајући на самог себе и мислећи искључиво на интересе свога народа. Из опширних излагања садржаних у овој одбрани могу се црпсти врло оригиналне идеје које je Господин др. Сукарно и које ће несумњиво обогатити историју политичких доктрина. То исто важи и за његов рад објављен 1933 Ментјапај Индонезией Ыердека (Ка независности Индопезиее). Чшьеница да je та књига одмах после објавЈвивања конфискована а и да je исте године Господин др. Сукарно поново ухапшен и прогнан на Сундска Острва најбољи je доказ о вредности књиге и о пишчевом моћном утицају на народне масе. „И за време јапанске окупације Господин др. Сукарно je оа својим сарадницима радио на остварењу независности Индонезије. После капитулације Јапана, 17 августа 1945 Господин др. Сукарно је,прочитао привремени устав и прогласио независност Инднези]е. Истога дана Г. др. Сукарно je изабран за првог Претседника Индонезије, и после тога je вешто водио политику своје земље ка сређивању унутрашњих прилика и што јачем учвршћењу међународног положа ja Републике Индонезије. „Идејна борба и политичка активност Претседника Сукарна по општем признању иыа огроман значај за стварање и развој младе индонежанске државе. Сви народи који су скоро ослобођени као и они који још Hi-icy независни, а исто тако и читаво напредно човечанство са великим симпатијама и интересов ањем пратили су јавни рад Господина др. Сукарна. Његових пет основних идејних принципа „Панча Сила“: принцип национализма (или интернационализма), . демократије, солидарности, социјалне правде и слободе вероисповести, постављени су додуше првенствено с обзиром на специјалне друштвене и историске околности у којима се налази Индонезија. Но поред тога у тим поставкама има и универзалних идеја које значе допринос за напредак читавог човечанства. Његова идеја о развитку индонежанског национализма ка интернациоонализму je идеја која je поникла већ од најзначајнијих вођа социјализма. „Нарочито je значајан рад Господина Сукарна на учвршћењу мира у свету, на ублажењу супротности блокова и на развијању међународне сарадње у интересу напретка целог човечанства. Индонезија je засад још привредно недовољно развијена земља, иако