Arnauti i velike sile

115

се од њених родитеља просто купује. Такса je од 2000—5000 гроша. По варошима je та такса спала на 50 гроша. Ако je жена нероткиња, она се просто отера, а на њено се место узме друга или остане у кући као споредна жена“. Дакле двоженство, бигамија ! Поједини католички свештеници, који поред своје политичке дужности у Арнаутлуку помишљају и на своје духовничке дужности, те покушавају да се боре противу овако наопаких обичаја, зло пролазе. Отац Михаиле постао je врло непопул дран, што се бори противу конкубината. (Нопча у пом. св. кгь., стр. 65). А шта раде Арнаути са својим свештеницима с којима су незадовољни, то с.мо видели напред. О положају жене у арнаутскоме народу покупио je Сиберц из разних аутора и свога посматрања ово; Низак ступањ културе арнаутскога народа најбоље се види из тога, што женска страна нема никаквога угледа. Како у јавном тако и у приватном животу Арнаута, жена има сасвим подчиььену улогу. Арнаутин тражи од своје жене да вуче дрва, да кува јело, да пече хлебац и да шије хаљине; он жену употребљава за ношење терета, ако нема стоке, или je ова болесна, и сав тешки посао лежи на жени. „Пошто се веридба свршује врло рано, join у дечјем узрасту пише барон Нопча , то je идеална љубав у Арнаутлуку сасвим непозната ствар.“ Врло je карактеристично да у арнаутском jeзику не постоје речи љубав и љубити. Штајнмец прича; „Један Никајац био je верен с једном девојком из племена Шоши, али пред саму свадбу невеста побегне својој сестри у племе Шала. РЬен брат као породична глава нашао се у небраном грожђу. Jep младожења тражи своју мл аду и, ако je не добије, крвна освета. Да би