Bilten Bitefa
BILTEN TREĆEG BITEFA
PRVA PREDSTAVA ŠPANACA Prvl u istoriji jugoslovenskog pozorišta gostuje jedna dramska trupa iz Spanije. Reč je Companiji Nurije Espert,verovatno najbolje glumice ove zemlje. Direktor trupe je Armando Moreno, pozorišni I filmski reditelj, inače suprug Nurlje Espert. Compania Nuria Espert je osnovana u Barceioni i jedno je od najznačajnijih pozo rišta Spanije. Do sada su davali dela kao što su "Jadikovka priliči Elektri" od Judžina O'Nil, "Dobri čovek iz Sečuna" od Brehta i druga dela moderne klasike. Trupa je osnovana 1959 gođine. "Sluškinje" je režirao Victor Garcia, koji је prošle godine dobio nagradu II Bitefa za predstavu "Groblje automobila" od Arabala. To je posle dužeg vremena kako Garcia režira na svom španskom jeziku, pošto је niz godina proveo u Parizu. "Atelje 212" je u pregovorima o gostovanju ovog poznatog argentinskog reditelja sa režijom u Beogradu. U Beogradu je sa trupom doputovao poznati Španski impresario Hose Luis Garcia Ramos, da bi video predstavu SLUSKINJA u Beogradu koju nije mogao da vidi u Barceloni. G.Ramos je sopstvenik preko pedeset bioskopa u Madridu i dva pozorišta "Maravillas" i "Figaro". U ovom poslednjem pozorištu predvidjeno je višemesečno gostovanje "Sluškinja" u K.adridu. Ovo је prvi put da se Zene prikazuje u glavnom gradu Spanije, Do sada se nije mogla dobiti za njegovo prikazivanje. RAZGOVOR SA HANDKEOM Juče po podne održan je sastanak sa Peterom Handkecm na tomu "Da li je mogučno pozorište bez reči" , Prvi se javio dr.Hugo Klajn, koji je postavio pitanje od koga je "chairman" odustao, smatrajuči da nije pronadjeno baš najbolje pitanje za početak. Handke je na pitanja koja su mu postavili Pavle Stefanovič,Arsa Stefanovič i drugi odgovorio da on nije postavio model novog pozorišta sa željom da se Imitira njegov rezultat, "Stičenik 1 ' za njega nije nemo pozorište, več drcma kojoj reči nisu potrebne, gde se uspostavljaju odnosi izmedju predmeta I ijudi. On smatra da u ovoj drami ne trcba tražiti druga značanja osim ona koja se vide. Idealnom reakcijom ba predstavi smatrao bi čutanje. (Uzgred budi rečeno na nekim predstavama u Frankfurtu publika je dolazila na scenu i imitirala igru glumaca ili pokušavala da spreči glumce da igraju),
Бгој 19 Pefak, I9.septembar 1969 godine