Bitef
Podjednako je, međutim, upečatIjiv i Porfirije Jerzyja Stuhra (još jedan čuveni poljski filmski glumac). On nam saopštava da je čovekova priroda dvojaka. S jedne strane, on je opsesivno njuškalo koje stalno promatra, osluškuje, puši i uredno iseca članak Raskoljnikova о zločinu da bi ga priložio u dosje za optužbu. Ima, međutim, u njemu nečeg opasnog, što nagoveštava da je übicu potrebno razumeti da bi se uhvatio. Stuhr povremeno ispušta krkljajući, neveseo smeh, i njegove žabIje oči kao da iskaču dupIji, a kad optužuje Raskoljnikova za delirijum, njegovo telo počinje da se trese i drhti kao daje i njega obuzeo zao düh. Nazvao sam saslušanje igrom mackę i misa, ali se otkriće koje je donela ova predstava sastoji u tome što uvek ne znate ko je macka a ko mis. Wajdaina predstava ne bbuhvata celu knjigu: ono što nam ona pruža jeste duhovno nadmetanje, od koga nam staje dah i koje se odvija u sobama sa čijih se zidova guli boja. Snażna moralna neutralnost predstave nagoveštava da je granica između istražnog sudije, koji surovo sutira zatvorenika koji lažno priznaje, i übice koji žudi za božanskim oprośtajem, opasno tanka. Ovde ima manje fizičke dinamičnosti nego kod Ljubimova, ali je pođjednako uzbudljivo, a, kao i prva predstava, dokazuje da se kljuć za dramatizaciju nalazi u iznošenju ličnog viđenja romana, a ne u prostom prikazivanju onog što se u njemu dogada. □ The Gvardian, Michael Billington.
Napeti Zločin i kazna vredi skretanja Umetnički festival Summerfare u Vestčesteru, pod pokroviteljstvom Pepsi-Со, otvorio je svoju sedmu sjajnu sezonu, bogatiju i raznovrsniju nego ikad, adaptacijom Zločina i kazne, u dramatizaciji i režiji Andrzeja Wajdae i izvođenju čuvenog Starog pozorišta iz Krakova, Poljska. Festival se održava u prostranim i otmenim prostorijama nemanjenim izvođačkim umetnostima na Njujorškom državnom univerzitetu u gradu Perčas, a poslednje dve godine na njegovom čelu je, kao umetnički direktor, Christopher