Bitef

funkclonalnu potporu glavnoj dramsko) konstrukcljl. Ovakva arhitektonlka blla |e mogućna zahvaljujući odllčnoj Igrl Predraga Ejdusa Qedlnl objektivnl problem Ostermelerove predstave upravo se nalazio, bar na bečkoj premljerl, u postavcl ovog Ilka), EJdus )e, pre svega, soenski razvlo sve dlmenzije Ilka, a

zatlm, što je možđa Još važnlje, pravilno “ukačlo" osnovnl ton komada, njegovu žanrovsku I stllsku orljentaclju koja se sastojl u kemp ravnotežl Između Ironlje I emocije. On je veito balanslrao na toj dellkatnoj granicl, bez prekoračenja u banallzujuću karlkaturu. Zato Je 1 uspeo da donese emigrantsku paranoju, umlšljenu dlsldentsku vellčlnu, dlrektorsku/profesorsku strogost I potpunu emotlvnu neostvarenost Lea Švarca, a sve to na takav načln da Je ova] Ilk Istovremeno bio groteskna flgura I oblčan, mall, Jadan I nesrećan čovek od krvl I mesa kojl pobuduje Iskreno sažaljenje. Jedlno što se može zamerltl ovoj odllčnoj ulozl jeste nedovoljna neurotlčnost u scenama u kojima, već svestan zatvorenog vremenskog kruga, Švarc grčevlto pokušava da se Iščupa tako što će objavltl svoj lažnl doslje. Najmlađl glumcl, Nataša Šolak I Boris Mlllvojevlć ponudlll su takođe vrlo dobre uloge u stllskl Izbalanslranom I dramsW elaborlranom tumačenju Diane Švarc I Malog, dok su Cvljeta Meslć I Goran šušljlk efektno komlčkl stlllzovall llkove Koleglnlce Mller I Kolege Majera. Najproblematlčnlja Je blla redlteljsko-glumačka postavka provlncljskog novlnara-homoseksualca Brlte. lako su, kao što Je Istaknuto, svl drugl llkovl I njlhove žlvotne price u funkcljl glavnog, to ne može da bude opravdanje što se, u tumačenju Slobodana-Bode Nlnkovlća, ovaj Ilk svodlo samo na dramsku funkclju, dok su njegove osoblne koje se nagoveštavaju u tekstu - provlncljskl dvostrukl moral, provlncljska profeslonalna Inertnost I provlncljska sklonost ka špljunlranju - ostale nerazvljene. lako nlje usmerlla pažnju, kao Ostermajer, na scensko

razmaštavanje I razlgravanje atraktlvne žanrovske odrednice komada - soap opera - rediteljka Alisa Stojanovlć završava predstavu efektnom, uzbudljlvom i metaforlčnom scenskom sllkom u duhu autorklne kemp poetlke. Ispred ogromne nemačke zastave (rediteljka )e radnju prebaclla Iz Austrlje u Nemačku) okupljaju se svečano odeveni protagonist! da zajedno proslave happy end-, medutlm, klčasto Izvođenje pesme Iz fllma Eni sa lajtmotivom