Bogoslovlje

Понекад се и успева у томе, кад се на пример, у проповеди на Ускрс, искоришћују сви момента и околности Христовог васкресења да би се дала практична морална примена, или у проповеди на Божић, када се, кратко али доста успело, излаже догмат о искупљењу. Но обичније je, дабоме, да се овде нађу непотпуности или .да се обради само једна страна предмета и то површно. Ипак, мора се признати да и у најгорем случају проповед има ми ели, које, помогнуте меким тоном и побожношћу проповедника, нису без дејства. Узмимо као пример проповед на Благовести (1803), проповед која je такође оригинална Урошевнћева и која спада у ред средњих. Ова проповед починье текстом ~I’ад!?йсА сдагодатнаА Господь. са тобою“ (Л. 1.28), и после кратког увода, који би имао да нагласи да се условљава чистотом фактична срећа св. Богородице коју наговештава овзј поздрав, прелази се на припремање за при!мање причешћа.

362

„Богословље“