Bogoslovlje
хизис има 254 стране (!), 154 методичких јединица (!), дакле 75 јединица за годину дана (јер je књига писана за два разреда) и преко 450 питања. To су претерани захтеви од деце; то су управо Сциле и Харивде y настави, које ће ce морати обићи и уклонити. Како he ce наша православна верска методика држати преме овој новнни, према историјском катихизису? Свакако ако je та новина добра, мораће ce и код нас запазити и усвојити, јер настава je, нарочито методичка наука, космополитска. Умови целога света умују и траже најзгоднији начин како да ce детету даде знање и да му ce y душу уцепи осећај, да му ce створи душевно расположење. Погрешно би зато било, да ce закопчамо пред напредним светом, ма он био и католичкн и протестантски. Што je добро, то je добро. Ми смо ето при мили протестантске и католичке принципе y своју методику, јер су паметни. По целој нашој држави ce, па и y верској настави, ради данас по Хербарт-Цилеровој методи, a она je протестантска. Релнгиозну наставу многи православни катихетичари раде по тз. Минхенској методи, a она je католичког порекла (увело ју je Минхенско удружење католичких катихетичара), па нам то ништа не смета. Грађа je; православна верска настава, a метод je најзгоднији пут, којим радимо. Што ћемо питати, које тај пут пронашао? Главно je, да je он добар. Мораћемо без сумње дакле и ми водити рачуна о историјском. катихизису. Но како код сваке новпне човек мори бити обазрив, такоћемо морати бити и ми y овоме питању. Наравно je, да не иде без претходне студије, без припремања терена. без претходне спреме рећи преко ноИ: кидајмо са старнм, па заводимо hobol Hac очекује y најближим данима велик nocao: имаћемо донети нову наставну основу према новом Школском Закону, по коме основно изколовање траје ocaAi година. Мислим, да нећемо одмах моћн завести y ill. и IV. разреду историјски катихизис место сисге· матскога, јер лш још нислш за њега припремљени, нити довољно упознати с Али могли бислш увести ову поделу; 1-разред библијску повесницу y најглавнијим цртама. У 11. 111. и IV. разреду ce проширује библијска повесннца према данас најпризнатијем начелу тзв. концентрнских кругова. Поред библијске повеснице y 111. и IV. разреду задржати досадањи систематски катихизис y лаком облику. У V. разред би.
50
Богословље