Bogoslovlje
дипа: Ну у женски принцип: Тефнут, Нут. Оно крајње слово у овим последњим именима: „т“, означава женски род истог појма бесполног принципа: Ну. Богови: Ш у и Се б су поехали као неопходна допуна за даље конзеквенције оне метаморфозе, даљег диференцирања бога Ну-а. Се б je бог зем ље. Једном приликом и раније je у овој студији скренута пажња на прво и најстарије распарчавање појма једнога Бога, Бога неба и земље т. ј. целога света, козмоса. Прво je небо, па одмах за тим и земља персонифицирана. Из појма земље, на супрот појму неба, које се (у Египту) оличава у божанству Нут (Ну, Тефнут, Нут), постао je персонифицирањем ■бог Се б. Бог, пак, Шу, као што му и само име казује („издужити се“ „распростирање" ; „бити празан“ „празнина“) претставльа, а-затим и персонифицира: р а з м а к, пространство између неба и земље. Ову историју постанка нај■старије небеске божанске хијерархије и њено митологизирање у елементарну козмографију, коју стари записи у Египту, етимологија, упоредно изучавање језика и религијских појмова и др. науке уједињеним силама дефинитивно утврђују, приказали су стари Египћани и у сликама. Често се наилази на слику која приказује како се божанство (бог неба) Нут у облику младе жене са опруженим рукама преко гтаве сасвим савила, чинећи тако правилан лук (полу круг). ЕЬено тело je посуто звездама, да би се тиме јасно показало њено олицетворение неба. Испод ње, као тетива на луку, лежи бог С е б са мало пресавијеним коленима и мало уздигнутим грудима претстављајући земљу са њеним равнинама и неравьинама. Између њих насликан je бог Ш у са раширеним рукама према богињи Нут, као да je придржава. Богови; 111 у и Тефнут, Себ и Нут су два божанска пара, постала појмовним рашчлањавањем бога Ну-а. Бог Н у са оба ова пара богова je првобитно несумшиво jед н о суштаство. Ово се потврђује и важном чињеницом, што ни један стари запис не говори о р ођењу богова Шу-а (од Ну-а) иСе б-а (од Шу-а) од бога, већ се о њима говори као о самониклим, као о онима „који су сами себи своје прилике (облике) учинили.“ Тек од божанскога пара; Себ-Нут настаје родитељски однос у низводној линији. Себ и Нут су богови неба и земље, и као такви „отац и мати богова“. Њихов син У з и р и (Озирис) je уоцште прворођени син божји. Узири je, митолошки речено, син
29
Месијанска идеја код културних народа пре Христа