Bogoslovlje
ода, па ако закоље за њу њезин отац a закоље и њезин муж’ нека једе на месту на којем joj се свиди. Сироче за које je клао [пасху] скрбник, нека једе на месту на којем му се свиди, слуга [роб] двојице компањона, нека не једе од [пасхе] обадвојице. Тко je упола слуга [роб] а упола слободњак, нека не једе од [пасхе] свога господара. Ако тко каже своме слузи: иди и закољи за мене пасху, може јести ако je заклао jape; ако je заклао јагње може [исто тако] јести. Ако je заклао и jape и јагње, нека једе од првога. Ако je заборавио [слуга] што му je рекао његов господар, како да поступа? Нека закоље jape и јагње и нека каже: ако ми je мој господар наложио jape, нека буде jape за њега a јагње за мене. А ако ми je мој господар наложио јагње, нека буде јагње за њега a jape за мене. Заборави ли његов господар што му je наложио, обадвоје [jape и јагње] морају доћи у спалиште, 1 али су ослобођени од спремања друге пасхе. Ако тко каже својим синовима; ja ћу клати пасху за онога који се први од вас успне у Јерусалнм, то je први задобио свој део чим своју главу и већи део свога тела покаже у граду, а [затим] пушта да му браћа крај њега задобију [свој део]. 2 Увек може на њој [пасхи] [толико] суделовати, да свакоме појединоме припане од ње колика je маслина. Могу суделовати, и своје руке повући од ње, — док се не закоље. Раби Симон вели: док се крвљу не прска [на жртвеник] за њега. Ако ко пусти друге да с њиме буду на његовом дёлу, то могу [остали] да му издаду његово, па он једе од свога а они једу од њиховога. За онога који има капавац, ако je [већ] два пута видео [цурење], коље се пасха седми дан. 3 Ако je [већ] трипута приметно [цурење], коље се за њега осми [дан]. Исто тако и за ону која чека дан за даном [крварење], коље се други [дан]. Ако
1 .bet hass e refa‘ сигурно, место у околини храма, где су се такви остаци спаливали [крематоријј, али се, иначе, незна где je било.
3 Да потакне своје синове да брже стижу у Јерусалим, отац, који je већ у Јерусалиму да коље пасху, може рећи да he je наменити ономе којн први стигне у Јерусалим. Остала браНа су онда као његовн гости.
s ,Zav“ je уопште сваки који примети да му из полног органа нешто цури [то су .zovim“ Лев. 15,1. 15], а односи се и на мушке и на женске. Овде се можда мисли на гонореу.
22
Богословље