Bosansko-Hercegovački Istočnik

Стр. 246

Б. X. ИСТОЧНИК

Св. 7 и 8

блага, тај, значи, брине се само о себи, а о слави Бонсјој мало мисли, дакле тагеођер греши. Дакле, браћо моја мила, у молити са прошењима свагда смо дужни сједињивати захваљивања (Филиб, 4, 6,) и славословл,а : гакш Ткое естк Дарстко, И СИ/14 И С/14Ка ВО В^КИ, 11/ИИНК. Друго, Исус Христос прошењима молитве Господње додао је још славословл>е за то, да нас, напоменувши нам о влади Божјој над свима, о Бзеговој •■.вемоћној сили, и да добро чинимо — саставља Бзегову славу, тим самим утеши и утврди у нади, да ће нам дати оно, што молимо. Заиста, хоће ли нас Господ одбити у нашој молби? Или у Бзега нема оноп, што ми молимо? Напротив, Он је Цар неба ; дакле може нам даровати све, што је на небу ; у Његовој су руци дубине ■ земаљске и висипе горске Његове су (Пс. 94, 4) ; дакле Он нам може даровлти оно, што је на земл>и ; од ЕВега дршћу бездне паклене ; дакле Он нам може даровати власт над самим духовима нечистим. Или Господ није силан да нам дарује оно, што ми молимо ? - - Најмање. Онај, који је на ничем уздигнуо земљу једном само Својом речи, и тако исто на ничем обесио ту безмерну тежину, зар није у стању испунити какву нашу молбу ? Напротив, ЈВогу је све могуће (Мат. 19. 26). Он може свезати и јакога (Мат. 12, 29.) нашега противника, то јест ђавола, и избавити нас од његове мреже. Или пак најпосле, може бити Господ не ће за што да испуни наше добро прошење ? Напротив, Бог ништа тако не жели, као да нам добро чини. Тако био Ја жив говоЈШ Тосиод, није ми мило да умре безбо:кник, него да се врати безбожник са свога пуиш и буде жив (Језик. 33, 11). У доброчинству нашем, Госнод шта више поставља Овоју славу. Ето зашто Господ не престаје добро нам чинити, не пазећи шта више на то, што су му многи незахвални. Дакле, браћо, славословље или прослава, додато прошењима молитве Господње, веома нас много теши п утврђује у нади, да ће нам дати оно, што молимо од Господа. Јер је Твоје Царство, и моћ и слава на векове, аЛЈИНК. Реч — алшнк — значи: заиста. или: нека буде. Она се односи како славославл.у,

тако и прошењима молитве Господње, и у одношају ка прошењима има оваково значење: „заиста је то, Оче наш Небески, да је царство Твоје безгранично, да Ти владаш над свом васе.'веном; дакле у Тебе све то има, што ми молимо ; заиста је то, да Ти имаш свемоћну силу, дакле можеш испунити саако наше прошење, само ако би било сагласно са Твојом савршеном светошћу ; заиста је то, да нас Ти љубиш, и да се бринеш о нама; и тако нека буде нама, Господе о нашим прошењима : л/иинк." Срвшисмо, браћо мила, по Божјој милости, тумачење молитве Господње. Па поновимо сада у кратко молитву Господњу онако како смо је протумачили. „Оче наш Небески! Учини, да се открива светост Твоја у нашем животу, у нашим мислима, речима и делима, да ее тиме име Твоје слави како међу нама, тако кроз нас и међу другима ; даруј нам поштено поживети на овоме свету, да се за овај свети живот можемо наслађавати како овде на земл>и са миром и радошћу у Духу Светом, тако и у будућем животу да примимо царство Небеско ; помози нам дг се ослободимо од своје зле воље, и научи нас у свачему покоравати се Твојој свеблагој вољи, као што се покоравају њој Анђели Твоји на небесима; даруј нам хлеба и свега, што је потребно за живот на један данашњи дан; а највише — не лиши нашу душу њене духовне хране: храни је Твојом животворном Речи, и живим Телом и крвљу Христовом; у случају наших сагрешења подигни нас од њих, и опрости нам наше грехе, као што и ми опраштамо онима, који нас вређају; не допусти да дођемо до искушења, особито да паднемо у време искушења ; сачувај нас од свакога греха, а највише од самога ђавола, као оца лажи и свакога греха ; најпосле, колико је то потребно за нас, — сачувај нас и од свију временитих несрећа, Верујемо, да нам све то Ти даровати можеш, Оче наш Небески ; јер Царство је Твоје безгранично; моћ је Твоја недостижна ; слава бескрајна ; милосг је Твоја према нама неиспитана: заиста је тако; право је; — па нека нам буде по на шим прошењима. Амин." У Митровици 1895.