Branič

ДРЖАВНИ САВЕТ

619

год не нучиле осећаји, који га везују за њу и докле место њих не дођу прво осећаји солидарности међу новим саграђанима а иотом ирава жеља, да се новој отаџбини помаже заједно са њеним рођеним синовима. С тога разлога прави се разлика између поданика рођених и прирођених, чим је у питању вршење једног права јавног карактера па се прирођени поданици изравњавају са рођеним тек пошто у поданству проведу извесно време. Наш законодавац о овоме није водио рачуна. 51. — ђ) Доба старости. Потребно је, да кандидат има пуних 35 година, па да може бити постављен за саветника. Живот човечији представља развитак не само организма него и душевннх особина. Психичке функције имају своју младост, зрелост и опадање као п сваки организам. Човек је у младости подложан утицајима околине у већој мери, но што је у стању, да им се одупре. У току времена, самосталним размишљањем и искуством, доспева се до самосталности у мишљењу и до критичког оцењивања околних прилика и догађаја. По мишљењу оних, којима је задатак,' да прате развитак душевних моћи у човека, доба од 30 до 40 година представља кулминациону тачку у развитку психичких способности. Према томе сасвим је оправдано, што је наш законодавац захтевао од кандидата 35 година старости, јер се у томе захтеву налази гарантија, да ће саветник моћи своје мишљење самосталио и незавпсно од других да покаже, кад се то од њега затражи. 52. — с) Пмовинско стање. Поред поменутих услова од кандидата се тражи, да има непокретног имања у Србији. Овим се тежило, да се саветник у што већој мери заинтересује јавним стварима. Ако се рђавом финансијском политиком дође до повећања старих или увођења нових пореза; несигурношћу у земљи циркулација добара отежа; у опште рђавом државном управом, на коју и саветник има утицаја, држава доведе у незавидан и тежак положај, саветници су тиме толико исто ангажовани, колико и обичаи сељаци. Сам тај факт што је законодавац поставио као услов, да кандидат мора имати непокретно имање, сведочи о томе, да се тиме хтело, да се саветник заинтересује лично за рад државних власти. Непокретно имање у случају какве катастрофе (рата, револуције итд.) нема велику вредност, док се