Brastvo

103

оне млоге планине, богаство шумско, млогобројни студени извори као лед хладни. На извору „Маргарите“ освиће лед у сред љета, многи потоци и млоге ријеке у којима је вода скоро у вијек чиста и бистра као кристал, коју кад ко два пут попије већ је огладњео, за то чобани и једу пет пута дневно, па и то је један узрок више привлачне силе за ову нахију, у којој истина не рађа винце, али је у свакога Васојевића црвено лице.

Данас у овој нахији од Вавсојевог сина рачунају бе ови огранци Новакови: Дујовићи, Ађићи, Томовићи, Бакићи, Боричићи, Пантовићи и т д. Од Раја ву: Лопаћани, Милошевићи, Ђукићи, Дабетићи, Кастратовићи, Јововићи, Марсенићи, Бојовићи ит. д. И од Мија: Дечевићи, Делевићи, Сајичићи, Јововићи Стидвићи и т. д. Но сви скупа зову се по Васоју, Васојевићи. Религија.

У 18 вијеку била се јако заљуљала релитија међу Васојевићима на Лиму, те су из тога времена и ове породице познате од сва три сина Васојева као: Фатићи, Меовићи, Лабановићи, Сејдовићи, Аковићи, Јашаровићи и тд. Ноу вријеме војводе Сима, архимандрита Мојсеја и Нова Пантовића сви су се повратили у православље, сем Јашаревића који су и сада Мухамедовци и неки дио укића; али зато што су се та племена поново обратила у православље признање припада ЏШетру Фатићу, но о томе писао је Г. архимандрит Дучић „Крштење Васојевића“. Но и Ја-