Bratstvo
= 106 —
вила нема изузетка, али може бити лека. Јер поне-
"кад је злочинац горким покајањем успевао да поврати!
и оживи душу своју, и понекад је Бог прослављао уз душу и тело праведника на тај начин, што је
давао силу убијеном телу не само да не иструли и
не претвори се у пепео него чак да буде од целебне помоћи живим људима. То је случај са оба ова српска кнеза мученика. Тела обојице њих сачувана су
до дана данашњега, и то тело кнеза Лазара више од |
200 година, а тело краља Владимира више од 900 година, Њихове свете мошти нису сачуване кроз толике векове помоћу каквих спољашњих балсама него због унутрашњег балсама свете правде њихове, која је просахнула и кроз кости њихове Никада се са телом једнога злочинца није десило оно што се тако често дешавало са телима. светитељским. Њихови греси вапили су к небу за освету, и њихова тела падала су у земљу као у гладне чељусти, које су их трошиле и пепелиле Тело Јудино надуло се и прело онога дана када се Јуда обесио. Тело Ирода детеубице први'су разјели још: пре његовог издисаја. Историја светитеља нема краја. Близу је хиљада година како се родио краљ Владимир, и још историја његова нити је свршена нити ће се свршити. Јер како би се могло рећи, да је свршена историја једнога човека, кога хиљаде и хиљаде живих људских бића "и дан данас сматрају живљим од себе, молећи се пред иконом његовом, призивајући на невољи у помоћ име његово, и клањајући се његовим моштима као нечем моћном, многомоћном >
Кад је реч о светитељу, не може бити речи о _ смрти, Светитељство се управо и састоји у победи свега смртнога у човеку. Чак и кад светитељ трпи спољашне поразе у пословима светским, ти порази се као цемент слажу у унутрашње изграђивање душе његове. Губитак битке на Косову није Лазара смањило него увеличало. Можда би га добитак те битке смањио. Увек је у губитку онај ко на неправди добије. Бајазит је добио на Косову, и радовао се неко време; но та радост победиоца још већма је