Bratstvo

8 400

-вива:о, да је код монаха штоетојашта истинска тежња за- сједињење. Многи жонпреси у манастиру, јавне окупштине у разним праловима Белпије посвећене питању сједињења цркава чиниле су на све присутне најсветлији и најутешнији утисак. Тај фатат, да су се на уншверзитевокним центрима, Белгије створити жружоци младежи који су са великим одушевљењем изу-

= чавали дубину и лепоту православља, има, се захватити акптивности монаха,

у разним круговима католичке Белгије. Шаштнака еншиклика, » Мора сти ум анимас« од 6. јануара 1928. потпуно трио тате чи акцији амејских монаха.

ЈУ тој се еншиклици православна шрква назива »еектом фотија« и ставља. ·

се у исти ред са тротеставством. По тој еншиклици сједињење шије ништа друпо ето шовратак дисидената власти римоког првосвештеника, као наменик Исуса Христа, Другим речима енциклика, је понављање онога, што је вековима говорита тримска пржва ши што је вековима осторовала ттралвославна црква. У шето време објављен је спепиани ватикански секрет, по коме је манастиру забрањено да ступа у ма какве односе са. јато -католи= дима или птравосвавиим (осим Руса. У исто време амејским манастиру оду – „зета, је слобода града 1 птодвртнут је под строги надвогр. (»Возрожденје« 9994.)

= Француска, — Митрошолит Евлолиј шрославља ових дана двадесет

шетоподишњицу овога рада за добро и напредак св. Православља. Рођен је 1868. под. ашришта 10. у селу Сомову у тулској губернији. По. «евршетку Духовне. Академије вршио је дужност наставника. 1897. епатеко ихон

· (будући патријарх) постављен је за викајра ватрштаваког моитрошолита, 4 на.

теегово место постављен је Вваотиј. Тај је Тихом оппостан у Амејршку, њега је наследио Евлогиј. У Холтму је био ешискот Евлогиј тако омисен, да су та изабрали, другу и трећу Думу. У Думи је развио ТЕ. Евлопије свод рад, радећи за блатостање сеоског становтиштва. Евлопије је увек Оно

- мишљења, шта је потребно развити у народу ппајроки јели - црквени животи.

дати народу да у њему учествује. У четврту Думу није дозволио Синод на захтев Саблера да уђе као народни посланик ЈЕ. Јевлопиј, него па штреместе у Волињ. И ако бу шитрите троши Евлопија бисте (све веће, руски

· цар пок. Николај) П. није хтео ла назначи Миттротоштита. Антонија него

Атрхшие. (ВОЈЕИС СКОР Евлогија, ла управља црквом У Јалији. За време револуције Арснеш. Еевловиј тотнео је страдања, док није дошао у Зал. Европу, Виша Црквена Ушрава оставила 1921. да ушравља црквом У Затајдној Европи. Шалријајрх тихон потврдио је овај ивбор. Год. 1922. ар хжиепискоша, влопија поставио је Шалтријарх Фихон са СОВОЦИМ Спаојдом за "Митротолшилља.. ЈЕНИ слон Евлопиј основао је 50 парохија, подигао многе цркве, "опасао. многу децу и 'отромахе од штроштасти, (основао чувено Сертијевако нподворје, ЈБоросЈвове и Итетимоул 0 ево апр таотитр ским град развио до нај"већих дименвија. · ; === == –

Немачка, — У Лајшциплу тодити ут је велшки храм, који је помени. -22.000 руских војника, који су пати у битки народа 1813. год. Оветеки рат "омео је подизање овога храма. Балтички трговац В. Д. Цимдин дао је 50.000 марака да се храм доврши, Клитор је кставто услов да храм Могра

" -„олутчити само циљевима бовослужења и да. се не може тредати совјетској

власти. | ; Аустрија, — У Бечу је изгорела дрвена руска црква У Виненбергу. у Берлиту. · . У ) у Бугарска. — Бугарски Оинод одредио је знатну суму за руску пршкеву с. Х. С. — Шројекат закона о православној цркви, пој је градита "специална коматонја, шотиуно је израђен ш геомотетја ће па предати новом ит еру | | ~ 4 Ма српске православне цркве изражава се. ју пројекту како у њеној самосталности У уређењу њених унулрашњих штостова 0 управља -=

њу имовином, тако ш У (ојртталаи а али вероко-моралној. Сем чисто јетратржиц=

ске органивашије она ствара У облику делегација још шј т. 884 утоно мину организацију у њен оме самоме критлу. У црквеним 0оп= пттинаам (парохијама) шравоставна праве шо овом пројекту тима, аутономна, тела: (сем пароха дрквено-ошштиноки одбор, и ричвено “општи ОУ а штину. У епархијама сем епшекопа шш духовног суда постоји као аутоно-