Bratstvo

лежје савести и љубави, значи ићи путем живота уздигнута чела и бити семенка за нова клијања. __Поднети неправду, значи бити изнад ње; значи показати колико си ти, пријатељу, праведан јер је неправда знак сл абос ти, а према слабима

треба имати љубави. Емил С. Петровић

Семе добра и семе зла

У последње време шуни наша, јавност своје ступе вестима о оснивању хуманих друштава, којима је циљ, да удришу сузу наше сиротиње, која у ово зимско доба нема на, својој

· трпези ни корице хлеба, ни огрева, а о обући и оделу да и не говоримо. Нарочито је велики број оваких друштава (често под смешним и незтодним именом наштр. ротква итд.) У престоници наше драаве, Леп пак одвиа, не само међу онима, који могу прилагати (да то и не осете, већ чак и међу онима, који од себе откидају, да помогну своје ближње, не само да је утешна појава, већ и доказ, да у друштву нашем почиње хришћанска. свест да, јача. 0 тим дајбуди лепим појавама наших дана, говери и сведочи и овогоишења божићна песланица Ов. Ајох. Сал бора, у којој се са. једном ведрином и, нарочито угодним расположењем говори о појави РА наше Ја ај св. јеванђељу, вери и пркви.

Но, и поред све виднијег јачања побожности у народу Ш осетнијег расположења у врлини љубави према Богу и блињима, те извршењу дела милости телесних и НЕ има у нашем народу један велики број атеиста и још двапут од тога већи број људи, религиозно-индиферентних. Ови други бу исто тако опасни по хришћанско пруштво као и први. Ре-

лигијозно пр тифарента човек чак — могло би се рећи отта- ·

снији је од бабожника, јер док сви опворено ступа, ју У борбу, дотле ови други не знају, ни шта хоће ни шта Не те (67 по речима јеванђеља: ни врући ни хлади, >

Лепо је окарактерисао оваког човека р. Николај Вели, мировић,. »Он није ни реликиозан ни нерелигиован. Он посећује цркву да му се не замери, и говори против цркве да се не замерји. Он је побожан у друштву шобожних — да се не замејри, и атеист у друштву атеиста — да се не замери. Он је патриот — (да се не замери, и космополит да се не замери, По не замерити се није његов непоколебљиви тринцип, иначе би он био човек од приншита, а он тони у ком случају није. (и се може и замерити, само ако је то -погодба, да, се начин његова живота не Дотер иа. Њему је свеједно. Све му ја ове-