Dabro-bosanski Istočnik

Стр. 46.

Д.-Б. ИСТОЧНИК

Бр. 3.

Знатно је, што у овом мјесецослову сви срнски светитељн назначени су црвеним словима. — Има листова 66. — и код сваког знатнијег светитеља написан је тропар и кондак Даље у истом мјесецослову продужава с-е: Иачдио стаго и келикаго поста иедеду вћнн>же чктетсе сцјенное Јвднгелп 8аже ол <утари иг |Јарисеи. тропар ккскрснк. кондакк. гллс в. ЛЈмтара иногда и т. д. кнеделнЈ к нноже чтетсе сцннное екклУе опритчи клобдаго.тропар вкскрснк кондакк гласг. Кчкскк1е слакк! ткое 8даликсе кезбл«но. и т. д. Ккс8т$ л^есопбснб, палит ткорк1Л1. ккс-кл»к пракослакнм.« христ'|'ани)л<. СЈ к^кка 8скпшнл» сцЈцел1 икрвтТал! нашил< тропар. гл. и Иже глбвинал\н жбдростТнг, ичлколнгкно кса строе, и т. д. Екнеделк> л1есоп8сн8 вкнк>же прочитаетсе еклие октор^клњ приш^кстки, тропар. и т. д. кк с8кот8 смрнб: палитк скткараелљ кс-к\ преподокнк1)( н богоносиих шп , наши^, ккпост*к просТиавших тропар и т. д. кк с8кот8 а. стго поста, пелит стго келикоЛ1бченика веодора тТроиа троп. и т. д. кк неделн) а поста. ежн нест пракослакнаа. — ккиеделнг к. поста. ккнеделнЈ г. стго поста, ккнеиже кмкает иоклоненне честнол!$ и жикоткорефол!$ крстб, и тако даље за недељу четврту, пету, суботу праведнога Љзара, недељу цк^ктн8к>. кксти икелнки понеделник, кторник, срФдб четвртак, иетак, с^котб. ккст$к> и келикбк* неделнг пас )(к1. — Овдје је нешто много искинуто; а по свој прилици сљедио је „Шестоднев" јер наставља се гаеста пјесма из канона јутрењег, па стихири на хвалите недељни, па блажени на литургији, апостол и еванђелије, и тако све потребито даље за вечерњу, јутрешу и литургију понедељник, уторника, среде, четвртка и суботе. Пак онда наставља се: ЖеждочасТе а 20 часа придите поклонилксе таже Фалол!

Л1г. (43) Еог нал1 прнк^кжифе и снла. Фалол! са. (91) Благо нес.—Фалол! ск. (92) Господ вкцарисе. — таже л!олитк8 син> Еоже вечнТн — Л10литва др&га: Поснлаеши св-кт^к иидет и т. д. ЖеждочасТе, г. часа. Псалол1 29. 31. 60. н л^олитка скетога касилТа. Час шести псалол! 53. 54. 90. — Жежд$часТе шестог, псалом (нпје назначен који Пол 1 ил 8 и Л1е коже 8ако попрал« челок^кк. 69. начало д. часа. Псалол! 83. 84. 85. — ЖеждВчасТе д. часа. псалол! 112. 137. трећи (није назначен који?) Излил« ги. (5 члка лбкака. начело накечерннци велнкои: псалол! 4. и 6 без назнаке: Докол-ке господн зак8дешил!е и тако даље сљеди велпко новечерје; само посље свјати славни апостоли и пророци и проч. спомиљу се овдје поименце многи други светитељи, мученици, и преподобни оци. Затим одмах на истом листу: Лкатнст о пр^кст-ки когороднци. (слова црвена и плавај стн^ари глас з. подок. — насти^окшк стрк! глас а. катџн клагодарсткик прест*кн когородици ел1о8же краеграиесТе сице. посље шесте пјесме иду кондаци и икоси. Од кондака десетог „Опасти )(0Т1 Л1ир, ск^ о^крлснтел^к." па наиријед нема више, јер су листови искинути; и сотим је ова књига завршена. Од начела великаго поста све до овог свршетка има листова 128. Дакле у цијелој овој књизи, која је тврдо уједно везана, осим исчупаних листова, има свега 390 листа од коже, писана ситно, читко разумије се са многим скраћеним ријечма, и као што се види, била је увезана у дебелу кожу. се сада чува у архпви митрополитске конзисторије у Сарајеву. Све је ово једном руком преписано, али кад? гдје? и од кога? то се не може знати, јер књига нитн има иочетка ни свршетка. С т а р и н е. Сказание житиа кнеза Лазара (Герблановича). (Наставак.) Тадаи се мплош охоло поврати каде цара кнезом лазаром и узе саблу цреву великога убоде до своиега кона али му паде на ум како обрекао биеше пред господом србском и пред се зарекао пред кнезом лазаром да ке станути везира погуби и хазнадара и теФтедара и сву за врат цару ногом и брже се врати зашчо се велику господу око цра милошева сила забуни