Dabro-bosanski Istočnik

Сн. :1

Б.-Х. ИСТОЧНИК

Стр. 11!)

но 41 шл' И сусоком ; — Прпстлчш ка овом гробу смјело; л>\би ове ране, еал дпши м:: њпх нов дух, храб})ост п Лзубап за пова дјела. По свршетку (реда) службе на земљн, тп ^еш тћп у скпнпју на небу, која ннје руком грађена (нерукотворпу); ућпћеш храм гдје је Претеча Исус за нас отпглао. Но ако су руке твоје ноднгнуте горе, а срце непрестано Ј !раћа се доље; ако тамјан пде к' небу, а твоје мнслп свагда лутају по зе .мљн; ако тн који стајеш нред транезу Госнодњу п ломиш х. г>еб живота за Д1»\ ге, а тп сн сам гладан духом, п V мјесто мане тражнш месо егнпатско (миснрско): то се удал.п од овог гроба; овдје је земља света; твоје мјесто ннје овдје, него у куки (двору) КајаФе! Власниче, који се брпнеш о судбп блпжњнх, коме је дато ираво везати п одрјешитп, сТанп код овог гроба н дај рачуна. Н ти немаш никакве власти ако тн ппје дата е вшпе (неба); п тп чпнпш суд Божији. Памтнш (разумпјеш) лп то н да лн са страхом (вршпш) држпш мјеру нравдеУ Да се тп не бп сграшпо у случају ну -к 'до за пстину изглбитп пме прнјатеља 1сесарева, а то је добре спле на земљи, Голготски страдалап, стекао је за тебе пме прпјател.а Божпјег; да бн тн свагда \ мјео одлпковатн невпност од преступа, слабост од злонамјерностп, Он је у помоћ назиравања твоје савјести, предао свјетнло рнјечп својпх. К ојшстнш лп се ти овим средстволг за добро ближњих, и идеш лн тврдо нутел! заЈсона п дужностн? Ако ти не гледаш на лица, ако ее ти борпш за нстину, па ма како она бпла презрена од других; ако твоје мјесто су|јења ннје омивено нп крвљу ни сузалт неправедно осуђенпх, то приступи јс ' будлћем с\ д\' епо.ме н Господу; л.убп ране ЈБегове, п удишн пз 1Бн нову силу ирема

нобједн лажи и лукавства, према борбн са нскушењпма п еаб.Јазнп.ма, према евештеној радњп правде. — Тамо —на свеопштем (страшном) суду п тн ћеш стајатн одеснуј\", п прпмићеш мнлост и бнћеш вјенчаи вјенцем правде. Но ако тп, имајућп власт да пустнш невнног и знајући његову иевпност, тнм нрије готов сп предатп њега у руке ђаволу да не би осквериио његову гордост; ако у мјесто суда п заштите невпностп, тн иркоснш над њенпм несрећама ; п принлфаваш је да се вуче од једнога суда у други; ак-о се твоја нравда само састојн у омпвешш рукама пред народом: онда се тп удалн од овог гроба — твоје мјесто није овдје, већ у двору Пилата! ,Бу бител. у мудрости! тп, којп I сав живот пЈЈОВодиш \" испитивањл" истине, у познавању тајана ирироде, стани код овог гроба и дај рачуна. Да пе бн блудио у залуд по лабнрпптл г човјечпјпх заб.дуда и чезиуо у сујетним помислима о иочетку и свршеткл- стварп п човјека, радн овога сам једннороднп син Божпјп, којп из наручја Оца дође у свијет п даде нам разум I н свјетлост, да нознамо Бога истпнога, и I да будемо у пстипама ГБеговог сина Исуса ; Христа. г Ј,а лп тп није користап овај силазак н руководство? Послпје то.111 к'11х трудова 11 успл.авања, да лп сп познао шта је истииа? ј Далп сп се увјерио да ње нема нп на ј земл.и ни на небу,' иочол је пстина и нзвор сваке пстпне у самом суштасгву свом, у једпнородном Спну н Слов\- Божијем. Увјерпвпш се у овом, знаш лп да | је пстина у Исусу Хрпсту ( Е ф . 4. 21.); да се она не састојп у вицкастој ријечи л.удске мудростп но у појаву духа н силе; не у високоу мним маштама, већ у то.ме, да бн положио старога човјека, који трулп у сграстп.ма гјелеснн.м, н обукао га у по-