Delo

ДГуШТВЕНА ХРОНИКА 157 У тим предслима. који од пре неколнко годнна беху ретко насе.Бони номадским племенима, ностају данас памумНп плантажн, ралпија се оГ»Ј>ађипање жита п вннове лозе, гаји свнлобуба, п свн ови продукги. као год н продуктп прастарога занимања овог становништва — сточарски — нду преко Волге у унутрашњост Руеије н Нпжњи Новгород. Руска иолитика неуморно ради све даље у овоме правцу; грађењем најдуже железннце на свету, сибирске железннце, снојиће се не само водом богате и пловне реке снбирске међу собом п Волгом, већ ће се ство]>нтн директан саобраћај између два океана. Не гледајућн на грговинскн саобраћај за време сајма, Ннжњи Новгород ,је. како п]>е отворања тако н после отворања сајма, седнште бродарскога саобраћаја на Волзн. јер недељно нолазе по 70 путничких бродова пз Н. Новгорода. Нпжњи Новгород је стоварпште за урадско гвожђо и со, знача.јна пн јаца за жито, које пронзводи станошшштво од 30 мил., настањено дуж Волге. Он је центар млинарске нндустрије ове областн, а прођа наа>те п њених продуката расте сваки дан. Из свега се овога внди да је Нижњи Новгород укрснпца трговннског саобраћаја Русије с истоком, и да је за то могао бптн згодно нзабран за шеснаесту руску изложбу. Управљачи изложбе не рачунаху на многобројну посету из западних земаља, њнма беше још одмах нознато да се п сама руска иублика плаши дугог пута у Нижњи и да ће похода ове изложбе заоетати нза носете московске изложбе 1882. год. Требало је да нзложба импонује не Русима и онпма са заиада, већ Азијатима. који буду дошли на сајам. С гога се врло мало иолагало на новинарску нропаганду у земљп п нностранетву — алн су заго енергнчно радпли, по налогу владину, пзасланпци н руски чиновннци да нрнвуку на изложбу сгановннштво Кавказа, Иерсије, Сибира и централне Азнје. II ако .је пре две године спуиггепа железничка гарнФа, онсг је сад за ову прилпку још више оборена цена. и сем тога установљена је врло .јевтина зонска тариФа. Тако стаје иут од 6000 км. дужпне Волочиск-Кијев-Курск-Москва-Ннжњн Новгород-Петроград-Варшава-граница у I. класи 58. у III. само 21 рубљу, а уз то још да се возовн могу по вољи узимати. Ну трсба још наноменути да су вагонп све трп класе гако уређепи да сваки нутник има угодно лсжнпгге. Купс I. класе има смо 4 места. а кревеги за сиавање тако су исто удесни као и у наших вагона за сиавање.—У саобраћају између југа и истока с Нижњнм Новгродом, тамо где пма бродарскога саобраћаја, подвозне цене су још јевтиније. Иохода са запада бпла је врло слаба: 10. августа било је у Волочиску за горе означену руту издато само 20 карата прве, 10 друге и неколико треће класе. •За угодност иоходплаца изложбе иобринуло се врло издашно : ноходноци сајма станују у самоме граду где је сајам, у првим спратовима више својих дућана, а сем тога у Нижњем има у хотелима и ириватним