Delo

426 Д Е _ сти, сву област процеса, оно се јавља као засебан орган свега •оног особља, које Функционира, док се казнено-правни процес ие сврши. Оно на њему суделује као један од битних, али различитих елемената. Због тога оно треба да је тако и изражено, како ће у истини бити заступљено као нарочита судска зласт која не узима друга учешћа сем оног, које је предмет надлежности државног тужиоштва. По томе требало би да вредп правило да државни тужилац не може уједно да репрезентира и остале облике судске надлежности, па ни у облику цнвилног правосуђа. Ако би и разумели, из чисто практичких обзира, да би за наше прплике остварење овога принципа било веома тешко, зато, што би оно захтевало да се има можда ирилично већи број судпја, не можемо разумети, да би уста нова државног тужиоштва онаква, каква је сада у нас, требала и даље да постоји. Код нас, начелно говорећи, правог државног тужиоштва и нема, него се, или распоредом судског администратора, одређује за извесно времс из судијског особља, који потом ту дужност уз остале друге, врши, или се чак и за иоједине случајеве поставља. У оба случаја његова улога своди се на најпросгију Формалност, ио правилу, и готово у свима судовима. Сматра се, да је довољно, ако државни тужилац, а још чешће његов писар напнше тужбу, која је махом веома обичне правничке иисмености, прочита се на претресу, потом облигатно напише жалбу од неколико стереотипнпх речи за инстанцу и тиме је његова висока дужност, код нас, жалосно свршена Не може бити беднијег државног тужиоштва, ну кад оно спадне на значај просте Формалности, као што је случај код нас. Оно је тада без већег интереса ; а према ономе што њему начелно принада, не може бити речи о томе, да оно иостоји као једна озбиљна установа. На реду је да изнесемо главније мисли, за које нам со чипп, да су од вредности кад је ближа реч о томе, каква треба да јо организација ове власти ? Да државно тјжиоштво, као саставни део судске власти, треба да има њену општу квалиФикацију, то не треба објашњавати. 0 томе смо раније говорили за судску власт у оиште. Кад је реч о организацији државног тужиоштва, треба лравити разлику, с обзиром на његов однос према истражној