Delo

ЈЕД4Н ПОГЛЕД Н4 Н4ШЕ Н4Р0ДН0 0БРА30ВАЊБ (с А ГЛЕДИШТА НАШИХ ПРИЛИКА И ПОТРЕБа) изложио Јов П. ЈовановиА НАРОД. УЧИТЕ.Ђ. (Свргаетак) Ма како да је основна школа добро уређена, она ипак не може својим ученпцама дати у довољној мерп сва .знања која су им за живот нотребпа. Основна школа зато се и зове основна, што она треба да даје својим ученицима само основе од тога знања и .чогу&ност да се то знање н после школе може утврђивати и ироширивати, алп наша основна школа нити даје својим ученицима те основе за потребно знање, нпти им ствара ту могућност, да добивено знање у основној школи могу после школе још више утврдитн н проширити. У основну школу примају се ђаци пошто наврше седам годпна. II то законско наређење у садашњем закону о оспов. школама врло много доприноси томе, да од школовања у основној школн народ и пародиа омладина не могу имати сгварне користи. Прво с тога игго, млађа деца геже схвагају но старија, а од јачине схватања много зависи , да се оно што се и.зучи н схвати може утврдитп или не, и да ли ће се то зпање моћи проширити или не. Друто, ђак ко.ји је у осмој години ношао у школу, и.злази и.з школе кад наврши једанаесту годину, а дете у то доба нека је п добило у основ. школи и све основе од потребнога знања за живот, и нека су те основе и добро утврђене, ниак то његово знање и те његове основе не могу бити доцније проширене, јер дете је у једанаестој години још много далеко, када не може помишљати на доцнији самостални живот, већ обично бива, да та деца, кад пз школе, такомала и млада, и.зиђу, ништа п не мисле на будући живот и на потребе за тај живот, ношто их још нс могу н осећатн, а кад им дође то време, они су дотлс све те основе и све што су у школи билн научили, заборавили,